Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Ťahanovciach chce súkromník stavať garážový dom. Ľudia sú proti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Keby bolo parkovanie v parkovacom dome zdarma, nikomu by zrazu nevadil....
Investor si nakoniec na svojom aj tak postaví, co bude chcieť.
 

Problém je, že u nás

keď niekto ide niečo robiť , tak to väčšinou znamená , že bude obmedzovať ľudí.
Väčšinou to nerobia pre ľudí , ale pre seba a na ostatných kašlú. Áno , bude to parkovisko pre obyvateľov , ale ako sa k nemu budú dostávať , čo sa kvôli tomu vyrúbe , ako ďaleko to bude od bytoviek a podobné figliarstva... Málokedy u nás niekto niečo postaví tak , že je to dotiahnuté do konca, pre blaho ľudí. Lebo tak by to malo v prvom rade byť.
 

Podotýkam,

že súkromný investor nikdy nerieši "blaho ľudí" . Investuje peniaze do niečoho , čo mu ich časom vráti aj so ziskom.
 

:-D

u nás teda nie !
 

 

On si asi 300 parkovacich miest ide postavit pre seba... U nas sa nic neda robit, lebo ludia su proti vsetkemu. Vsetci chcu plat, cesty, infrastrukturu a nech im to niekto urobi zadarmo. Nech potom prestanu reptat, ze nemaju kde porkovat, ked im komunisti postavili takyto paskvil.
 

ale kľud ,

však som napísal že to bude pre obyvateľov .
Len píšem , že by to mohlo byť už aj trochu iné.
A už existujú aj podnikatelia ktorí zamestnávajú ľudí a tí tam chodia s radosťou .
Nie je všetko o vykorisťovaní.
Nie každý podnikateľ potrebuje zarobiť , aj keby mal obetovať životy ľudí...
Sú aj ľudia , ktorí majú veľkorysosť a lásku v DNA. Je ich málo ale sú.
 
Hodnoť

 

Pán starosta je tiež srandista, že je to iba biznis. A čo by to malo byť, charitatívna akcia? Isteže je to pre developera v prvom rade biznis. Ak to v druhom rade prinesie aj prospech pre obyvateľov, tak je to záležitosť hodná zamyslenia sa. Presne ako píše ex offo, keby bolo parkovanie zdarma, zrazu by nikomu neprekážalo, že im vedľa vyrastie, prepytujem, 10 m budova, ani exhaláty a prašnosť by zrazu neboli problém. A o hlúposti, že sa tým zníži cena bytov je už škoda hovoriť. Práve naopak, ak si niekto prenajme alebo ešte lepšie odkúpi miesto na parkovanie, cenu bytu zvýši; a to rozhodne nielen o cenu prenájmu/kúpy. Sám by som uprednostnil kúpu bytu aj s garážou, resp. s parkovacím miestom v takom parkovacom dome pred iným bytom. A podotýkam, že je to na sídlisku, kde sa počet existujúcich garáží dá spočítať na prstoch jednej ruky.
 
Hodnoť

Asi takto.

O REÁLNYCH úmysloch developera svedčí to, že kúpil aj pozemky pod bytovkami (s vecným bremenom).
Mohol by niekto vysvetliť, načo developer potrebuje pozemky pod bytovkami? Aby len tak, z dôvodu naštvať ľudí, mohol zapýtať násobnú cenu za m2 za pozemky pod bytovkami od vlastníkov bytov?
Obyvatelia už aj tak prehrali a nič im nepomôže. Ak developer skúpil 40% pozemkov, kde terazky parkuje 300 áut, tak svoj podiel oplotí a obyvatelia prídu o 120 miest na parkovanie.
Budú ich hľadať inde na sídlisku. A za oplotené miesta zapýta biznis cenu (veď ide predsa o biznis, nie charitu) a polovica bude nevyužitá, ľudia nezaplatia jeho cenu.
Ak postaví parkovací dom s biznis cenami za parkovacie miesto, tak nikdy tých svojich 800 miest nepredá či neprenajme. Z tých 300 obyvateľov si reálne zakúpia miesto v parkovacom dome desiatky, ostatní zase budú hľadať miesto na parkovanie inde na sídlisku.
Kde, to neviem.
Takže znova, obyvatelia prehrali. Najskôr sa predajú pozemky developerovi a až potom sa robí anketa. Obyvatelia budú proti, ale o parkovacie miesta aj tak už prišli. developer si svoj majetok oplotí. Ty, obyvateľ, zaplať moju cenu alebo páľ do ... .
Mne to príde také...slovenské.
Je jasné, že pri predaji pozemkov obyvatelia neboli zaujímaví, predávajúci tiež len robil biznis.
Už je to len divadlo, kde obyvatelia sú štatisti dobre pripraveného (a zatiaľ aj dobre realizovaného) scenára.
Vivat Slovákiá, už nikdy žiadny svár... - poznáte tento Muftihit?
 

 

Tie pozemky pod bytovkami nemohli byť súčasťou pozemkov, ktoré chcel kúpiť pre parkovací dom?
Skôr či neskôr tie miesta predá/prenajme, evidentne nepoznáš situáciu na tom sídlisku, niekedy tam nájsť miesto je čisté zúfalstvo.
Prečo by mali byť obyvatelia prizývateľní/anketovateľní pri predaji pozemkov? Chápem ako to myslíš, ale na druhej strane keď chcem kúpiť nejaký pozemok od súkromnej osoby, tak sa na to nebudem pýtať jeho suseda.
Také slovenské je iné, nie to čo píšeš: všetci kričia, treba nám diaľnicu/parkovací dom, lebo tu nič nemáme. Niekto sa rozhodne, že ide do toho (v prípade diaľnice štát, v prípade parkovacieho domu developer, či obec) a potom tí istí kričia, ale prečo tu, prečo nie tam? Prečo za takých podmienok a nie za inakších? Ja chcem, aby diaľnica šla za mojim humnom (mám tam pozemky ladom a chcem ich výhodne predať štátu) a nie za susedovým. Iný kričí naopak, ja som chcel diaľnicu, ale prečo práve tade, budem mať hluk, nech ide okolo suseda. Detto z parkovacími domami. Toto je také slovenské, že Slovákovi nie je nič dobré.
 

pietron, iste, máš pravdu, ale....

Tie pozemky pod bytovkami skôr či neskôr prenajme komu? Obyvateľom bytovky?
Neverím, že ak kupuješ voľný pozemok, tak musíš kúpiť aj zastavaný, ktorý nemôžeš vôbec nijako využiť. Iba ak by si tú zastavanosť odstránil?
Developer ide zvaliť bytovku? To fakt?
To som mal na mysli.
Ostatné mnou napísané je len konštatovanie holého faktu, nič viac.
Pozemok je predný a ak chcú obyvatelia aj naďalej na tom mieste parkovať, budú si musieť zakúpiť či prenajať parkovacie miesto. A je už jedno, či v parkovacom dome alebo na voľnej ploche.
To som mal na mysli, ak som napísal, že obyvatelia prehrali tak či tak. Bez platenia to nepôjde.
Iste, spoplatnenie parkovania ako takého je aj na Ťahanovciach skorou budúcnosťou Nespochybňujem.
Ale som presvedčený, že ceny developera budú zásadne vyššie ako keby to prenajal miestny úrad či magistrát.
To je tá prehra obyvateľov.
Napadla ma otázka:
Má predajca prepočet, že jednorázový predaj bol výhodnejší ako ostať vlastníkom a brať do príjmu poplatok za parkovanie dlhé roky?
 

 

Ja som to myslel tak, že čo ak chcel kúpiť parcelu len pre parkovací dom, ale tá bola ako celok aj pod bytovkou? Iste, dalo by sa to rozdeliť na dve parcely a odkúpiť len tú mimo bytovky, ale to by chcelo nový geometrický plán navyše (práca a financie) a keď cena bola priaznivá za celok, tak sa mu (developerovi) nechcelo s tým babrať. Alebo je v tom zámer, že to bude používať na vydieranie nespokojníkov, ktovie, pravdu sa už asi nedozvieme. Neviem či to nie je dokonca aj tak, že prednostné právo na odkúpenie pozemku by mali mať majitelia bytov postavených na ňom. V tom prípade mali byť preukázateľne oboznámení so zámerom tretej osoby odkúpiť tento pozemok. Tiež je možné, že tam nemal nikto odkúpený byt a preto ani prednostné právo na kúpu pozemku, prípadne tí, ktorí mali odkúpené byty, nemali záujem o pozemok.
K poslednej vete: Brať prenájom za parkovanie na existujúcom nedostatočnom počte parkovacích miest nie je riešením, Ťahanovce potrebujú nové miesta, preto je parkovací dom výhodnejšie riešenie, aj keď nie nutne finančne. Ceny developera nemôžu byť zase extrémne vysoké, pretože by tie miesta jednoducho nepredal/neprenajal. Budú zrejme vyššie ako prenajaté parkovacie státie vonku od mesta, ale bude v tom zahrnutý aj komfort vnútorného státia. Ja osobne by som šiel do takej kúpy formou nejakej hypotéky napríklad.
 

 

Obyvatelia môžu založiť nejaké združenie, vložiť tam peniaze a navrhnúť investorovi, že tie pozemky odkúpia.
 

 

Inac ten argument o vecnom bremene na pozemkoch pod bytmi je biedny argument. Majitel pozemku tam da cenu najmu 1000€/m2/rok a vsetkym pekne stupnu naklady na byvanie.
Co sa tyka stavby, nemusi predavat miesta na statie, kludne moze dat do prenajmu: 60€/mesiac x 12 mesiacov je 720€ x 800 miest to je 576.000 rocne. Za par rokov bude stavba aj s pozemkami zaplatena. A za tych 60€ sa o to ludia este aj pobiju.
 

 

S tým nájmom a ešte v takej výške nemá šancu.
 

 

znama tam ma "garaz" v grazovom dome, tam uz bike nevmestis, maximalne tak lyze, take je to male a 60€ v pohode. Ano je to ine ako garazove statie, ale svojich zaujemcov by si to naslo, o tom nepochybujem. 60€ mesacne za to, ze mozem kazdy vecer bez stresu zaparkovat, v zime ani nehovorim, je pre niektorych prijatelna suma. Tahanovce su des co sa parkovania tyka.
 

 

Stopercentne by si to svojich záujemcov našlo; a nielen ľudí z blízkeho okolia.
 

 

Reagoval som na to vecné bremeno a na nájom, čo som zjavne dobre neoznačil.
 

zatial sa nebijú

ani za cenu 500€, čo pýta mesto a niekde súkromníci, za vyhradené státie na parkoviskách, ktoré sú vybudované na predmetných pozemkoch
 

 

Ak by si MP plnila povinnosti a odtahovala všetky autá, ktoré zavadzaju na chodniku, pred vjazdom do súkromných garazi ci stoja na tráve, uz dávno by si ludia bud zacali platiť parkovne aj vo výške tých 500eur alebo prestali vlastniť autá. Kto ma na kúpu auta musí mať aj na kúpu parkovacieho miesta. Ak na to nema, nemal by mať auto.

V niektorých krajinách/mestách uz dávno funguje, ze pri kúpe auta musíš najprv preukázať, ze ho mas kde parkovať. Len u nas si ľudia dovolia auto kúpiť a potom nadávať, ze nema kde parkovať...
 

A prečo by MP

mala dávať pokuty niekomu, kto stojí na súkromnom pozemku? Hoci aj na tráve.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop