Chodci pobehujúci medzi rútiace sa autobusy a električky - to môže spájať s bezpečnosťou snáď len ten, kto schválil východy z Auparku rovno pod kolesá električiek...
Tie kolaje pri vychodoch su nebezpecenstvom cihajucim na turistov neznalych pomerov, ale i Kosicanov. Znacenie chabe, elektricky rychle ako vichor...s takym nebezpecnym riesenim priechodu pre chodca som sa este nestretla.
Tiež ma to napadlo. Pešia zóna, kde ma každú chvíľu môže zraziť električka alebo autobus. Kto vôbec také niečo môže navrhnúť? Ja by som toho človeka,kto to navrhol poslal najprv na prešetrenie, či vôbec dokáže rozpoznať normálne od nenormálneho.
Ako reálne “funguje” pešia zóna s električkami a autobusmi? Keď pojdem po tej “pešej zóne” s kočíkom, električka mi dá prednosť, alebo ma aspoň bude rešpektovať? Autobus ma obíde? Lebo inak to nie je pešia zóna, ale len cesta so zákazom vjazdu pre motorové vozidlá s výnimkou MHD.
317-318 podľa vyhlášky 30/2020 o dopravnom značení hovorí o pešej zóne aj o tom aké vozidlá a pri akých podmienkach môžu do takto označenej komunikácie vojsť. Takže žiadny zákaz vjazdu s výnimkou MHD.
autorom celého projektu dopravy v okolí auparku je Ing. Titl. Týka sa to aj tejto pešej zóny. Neviem, prečo to nenapísal v reakcii na Vás on sám. Za dôležité považujem doplniť ešte nasledujúci fakt, ktorý článok neuvádza. Kompletné vyriešenie dopravy bolo realizačným a finančným záväzkom investora, vyplývajúcim z prevodu vlastníctva pozemku pod stavbu. Po takmer desaťročí aj tento nesplnený záväzok investora ide v réžii mesta.
ako sa bude autobus, alebo električka správať, keď sa budem po tejto pešej zóne prechádzať (napr. aj s malým dieťaťom)? Skúste nám to laicky vysvetliť, nie odvolávanie sa na čísla predpisov. Vážne ma to zaujíma z praktického hľadiska. Ďakujem
sú v zahraničí bežné. Zaujímalo by ma ale, či sa zruší parkovisko pred hotelom "Hilton". Tak by vzniknutý priestor pre peších mal zmysel. Ak parkovisko zostane, tak vlastne sa terajšia zóna nerozšíri, ale iba vznikne ďalšia separátna menšia zóna
dočkáme aspoň niektorého z viacerých nesplnených sľubov „vylepšenia“ dopravy a námestia. Predpokladám, že vtedajší investor auparku HB Reavis sa ani len nedozvie o tom, že samospráva zrealizuje jeho resty. Pripomeňme si, že investor ešte v roku 2008 spomínal túto pešiu zónu v procese povinného prerokovania zámeru: „AUPARK sa stane logickým predĺžením Hlavnej ulice a pešia zóna na Námestí sa rozšíri o priestor od budovy Hotela Glória až po budovu Slovenskej Sporiteľne, pričom z južnej strany bude ohraničená Štúrovou ulicou. Z pohľadu občana prináša AUPARK lepšie riešenie a kvalitatívne nové využitie námestia.“
nekompetentné rozhodnutia, ktoré poslanci mesta a ďalší "kompetentní" vydali pred x rokmi, keď odsúhlasili dopravu na povrchu, ktorá mala ísť na námestí Osloboditeľov pod zem. Týmto posledným rozhodnutím sa akurát zvýši intenzita dopravy na uliciach Bottova, Rooseveltova, Pribinova, Mojmírova. To znamená zvýšenú záťaž na križovatke s Hlavnou ulicou, kde i doteraz bol kolízny bod vozidiel s chodcami. Priamo v pešej zóne...
Páni “gastropodnikatelia” a ich zákazníci zabúdajú, že Hlavná tu nie je pre to, aby si tu realizovali svoje podnikateľské sny a aby sa mali kde ľudia ožierať po nociach. Hlavná nie je disneyland ani zábavný podnik....
Ja som tých hlavných ulíc v Európe zopár prešiel a na všetkých sú kaviarničky, bary a reštaurácie.V Košiciach im tie prevádzky na Hlavnej povolilo mesto,ináč by tam neboli.
Ja to dopravné značenie poznám,roky som zásoboval prevádzky na Hlavnej,je to utrpenie.Hodiny boli dohodnuté pred mnohými rokmi,ale medzitým sa veci zmenili,to nikto na magistráte nerozmýšľa?Stačilo by zásobovanie od 6.00-10.30 a každý by bol spokojný.Viete,pred mnohými rokmi som jazdil na Škode120,dnes mám oveľa modernejšie auto.Žiaľ na magistráte pred mnohými rokmi asi zaspali ako Šípová Ruženka a dodnes sa nenašiel princ, ktorý by ich zobudil.
Safety first!
Asi je to v zmysle noriem
Aký s tým máte problém?
A ako to funguje?
Dopravné značenie
Tá pešia zóna bola
Pre upresnenie,
Takže ešte raz...
Ďakujem
Takáto pešie zóny