Korzár logo Korzár Košice
Utorok, 11. august, 2020 | Meniny má ZuzanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na Námestí osloboditeľov v Košiciach rozšíria pešiu zónu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Safety first!

Chodci pobehujúci medzi rútiace sa autobusy a električky - to môže spájať s bezpečnosťou snáď len ten, kto schválil východy z Auparku rovno pod kolesá električiek...
 

Asi je to v zmysle noriem

Tie kolaje pri vychodoch su nebezpecenstvom cihajucim na turistov neznalych pomerov, ale i Kosicanov. Znacenie chabe, elektricky rychle ako vichor...s takym nebezpecnym riesenim priechodu pre chodca som sa este nestretla.
 

 

Tiež ma to napadlo. Pešia zóna, kde ma každú chvíľu môže zraziť električka alebo autobus. Kto vôbec také niečo môže navrhnúť? Ja by som toho človeka,kto to navrhol poslal najprv na prešetrenie, či vôbec dokáže rozpoznať normálne od nenormálneho.
 

Aký s tým máte problém?

Funguje to vo Viedni, Prahe, Brne, Bratislave a mnohých ďalších mestách vo svete.
 

A ako to funguje?

Ako reálne “funguje” pešia zóna s električkami a autobusmi? Keď pojdem po tej “pešej zóne” s kočíkom, električka mi dá prednosť, alebo ma aspoň bude rešpektovať? Autobus ma obíde? Lebo inak to nie je pešia zóna, ale len cesta so zákazom vjazdu pre motorové vozidlá s výnimkou MHD.
 

Dopravné značenie

317-318 podľa vyhlášky 30/2020 o dopravnom značení hovorí o pešej zóne aj o tom aké vozidlá a pri akých podmienkach môžu do takto označenej komunikácie vojsť. Takže žiadny zákaz vjazdu s výnimkou MHD.
 

 

Pán Titl,ja viem,že ten nápad nie je z vašej hlavy,ale aký význam má to rozšírenie pešej zóny?
 

Tá pešia zóna bola

odsúhlasená pred 9 rokmi v rámci dopravného riešenia Auparku, mesto sa rozhodlo ju po odkladoch termínov zrealizovať k dnešnému dňu
 

Pre upresnenie,

autorom celého projektu dopravy v okolí auparku je Ing. Titl. Týka sa to aj tejto pešej zóny. Neviem, prečo to nenapísal v reakcii na Vás on sám. Za dôležité považujem doplniť ešte nasledujúci fakt, ktorý článok neuvádza. Kompletné vyriešenie dopravy bolo realizačným a finančným záväzkom investora, vyplývajúcim z prevodu vlastníctva pozemku pod stavbu. Po takmer desaťročí aj tento nesplnený záväzok investora ide v réžii mesta.
 

Takže ešte raz...

ako sa bude autobus, alebo električka správať, keď sa budem po tejto pešej zóne prechádzať (napr. aj s malým dieťaťom)? Skúste nám to laicky vysvetliť, nie odvolávanie sa na čísla predpisov. Vážne ma to zaujíma z praktického hľadiska.
Ďakujem
 

Takáto pešie zóny

sú v zahraničí bežné. Zaujímalo by ma ale, či sa zruší parkovisko pred hotelom "Hilton". Tak by vzniknutý priestor pre peších mal zmysel. Ak parkovisko zostane, tak vlastne sa terajšia zóna nerozšíri, ale iba vznikne ďalšia separátna menšia zóna
 
Hodnoť

Tak sa predsa po 12 rokoch

dočkáme aspoň niektorého z viacerých nesplnených sľubov „vylepšenia“ dopravy a námestia. Predpokladám, že vtedajší investor auparku HB Reavis sa ani len nedozvie o tom, že samospráva zrealizuje jeho resty. Pripomeňme si, že investor ešte v roku 2008 spomínal túto pešiu zónu v procese povinného prerokovania zámeru: „AUPARK sa stane logickým predĺžením Hlavnej ulice a pešia zóna na Námestí sa rozšíri o priestor od budovy Hotela Glória až po budovu Slovenskej Sporiteľne, pričom z južnej strany bude ohraničená Štúrovou ulicou. Z pohľadu občana prináša AUPARK lepšie riešenie a kvalitatívne nové využitie námestia.“
 
Hodnoť

Ťažko naprávať

nekompetentné rozhodnutia, ktoré poslanci mesta a ďalší "kompetentní" vydali pred x rokmi, keď odsúhlasili dopravu na povrchu, ktorá mala ísť na námestí Osloboditeľov pod zem.
Týmto posledným rozhodnutím sa akurát zvýši intenzita dopravy na uliciach Bottova, Rooseveltova, Pribinova, Mojmírova. To znamená zvýšenú záťaž na križovatke s Hlavnou ulicou, kde i doteraz bol kolízny bod vozidiel s chodcami.
Priamo v pešej zóne...
 

To nie je priamo v pešej zóne, tá pred

križovatkou Hlavná - Rooseveltova končí, a celý priestor medzi hotelom DTbH a Dargovom nie je pešia zóna
 
Hodnoť

 

Zásobovanie od 22.00-9.00. Hlavne,že väčšina prevádzok na Hlavnej otvára o 10.00. Logika tých,čo o tomto rozhodli je niekde mimo môjho chápania.
 

To je problém tých prevádzok!

Páni “gastropodnikatelia” a ich zákazníci zabúdajú, že Hlavná tu nie je pre to, aby si tu realizovali svoje podnikateľské sny a aby sa mali kde ľudia ožierať po nociach. Hlavná nie je disneyland ani zábavný podnik....
 

 

Ja som tých hlavných ulíc v Európe zopár prešiel a na všetkých sú kaviarničky, bary a reštaurácie.V Košiciach im tie prevádzky na Hlavnej povolilo mesto,ináč by tam neboli.
 

Tieto hodiny

boli dohodnuté už v dávnej minulosti, roky je takto označená celá pešia zóna na Hlavnej, stačí pizrieť tam osadené dopravné značenie
 

 

Ja Ti to zadarmo prezradim - zeby preto, aby sa ti zakaznici prichadzajuci o 10:00 nemotali po ulici spolu so zasobovacimi autami...?
 
Hodnoť

 

Ja to dopravné značenie poznám,roky som zásoboval prevádzky na Hlavnej,je to utrpenie.Hodiny boli dohodnuté pred mnohými rokmi,ale medzitým sa veci zmenili,to nikto na magistráte nerozmýšľa?Stačilo by zásobovanie od 6.00-10.30 a každý by bol spokojný.Viete,pred mnohými rokmi som jazdil na Škode120,dnes mám oveľa modernejšie auto.Žiaľ na magistráte pred mnohými rokmi asi zaspali ako Šípová Ruženka a dodnes sa nenašiel princ, ktorý by ich zobudil.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop