Korzár logo Korzár Košice
Streda, 21. október, 2020 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Výcvik vojenských pilotov obmedzujú, súkromník si lieta aj v noci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Kupim si dom pri letisku

A potom sa sťažujem na hluk.
Ked sa tam školili desuatky pilotov pre ČSĽA na podzvukoch aj nadzvukoch, to zrejme čusali.

A advokáti popisujú samo domnienky a vymysly. Zhasli svetlá, lebo ich natáčali... To ma fakt rozosmialo.
Advokátska kancelária ma dôkazné bremeno, mali začať certifikovaným meraním hluku.
 

..

nadzvuk sa skolil v Přerove, ale je pravda ze pri preletoch a pocas vyluk na inych letiskach tu obcas nieco rychlejsie pristalo..

Po rozdeleni republiky sa uvazovalo o zriadeni pvos v Kosiciach s Mig21, to mohol byt rachot :-)

Zmizol vycvik VVLS a zlepsila sa kvalita zivota v meste, ale ci by bolo prijemnejsie tu mat druhy napr.Luton, asi by volali spät vycvik vrtulnikov.
 

 

Ja som si kúpil dom 25 Km od oboch v článku menovaných letísk, aj tak mi nad záhradou v noci poletujú tie slávne Hawky. :) 4o je to pre vrtuľník 25 km?
 

pises hluposti

nocny rachot je v celych kosiciach
 
Hodnoť

 

a co hluk motoriek a aut s upravenymi vyfukmi po celom meste, to je podobny hluk a to nikto neriesi, rozbiehanie sa na krizovatkach, pricom mnohi sa snazia dosiahnut svetovy rekord...
 

...

Tie keď ste si nevšimli po nociach veľmi nejazdia...
 
Hodnoť

 

To sa netýka len Košíc, niekedy každú noc počujem vrtuľníky prelietavať cez Slanské vrchy smerom niekam na Trebišov. Je to nepríjemné pre ľudí, ale tým, že lietajú nad lesmi podľa mňa plašia zver (mláďatá,...). Takéto škody však nikto nezmeria. Bol by zaujímavý odborný názor nejakého lesníka alebo ochrancu prírody.
 

 

Lesnej zvery to len pomôze aspon sa prebehnu.Mladata si musia zvykat ze zivot nie je prechadcka ruzovou zahradou , ale ze zivot je kruty
 

 

Správa TANAPu pri obmedzovaní pohybu turistov etc. v novom Návštevnom poriadku TANAPu argumentuje aj rušením zveri pri záchrankách ( VZS = Agusta A109K2). a pátračkách v súčinnosti s MV (MI-17, čierna kobra OM BYD Bell 429).
Chánené kamzíky a svište sú síce iné kafe ako lovná zver v Slanských v., resp. Rudohorí, ale ..)
 
Hodnoť

 

Tie nočné lety by mali zrušiť. Ak chcú školiť lietanie potme, nech to robia v zimných mesiacoch, vtedy je tma už o piatej večer, majú niekoľko hodín na to aby absolvovali lety a nemusia pri tom ani rušiť nočný kľud.
 
Hodnoť

 

Inak tvrdenie, že v noci vypínajú osvetlenie, keď si všimnú, že ich niekto natáča, to všetko posúva do roviny komédie. To ako vážne?
 

 

Na vrtulníkoch sú nainštalované 5G superchipy. Tie sledujú okolie. Ak zaznamenáva v okruhu 20 km mobilné zariadenie prepnuté na fotoaparát, v tej chvíli vypne výstražné svetlá. Zapne ich, akonáhle bude vo vzdialenosti min. 30 km.
A mimochodom, vrtuľníky lietajú preto v noci, lebo vtedy je najmenej prelietajucich lietadiel s chemtrails. Preto musia dolňať uvedené chemikálie. Je to tajná misia...
A aby som nezabudol. V hangároch akadémie sa skrýva vraj niečo tajné. Určite ide o nejakú radioaktívnu látku, lebo obyvatelia okolitých dedín majú malú úrodu uhoriek. Vraj tam videli aj americké vozy.
 

 

To je skor system JPP, jedna pani povedala. Neviem si predstavit ako posadka helikoptery vidi z vysky napr. 50 metrov potme, ze niekto stoji na zahrade s mobilom a nieco nataca. Urcite necvicia na vrtulnikoch vybavenych FLIR kamerami (ani neviem ci to na Slovensku armada alebo policajti vobec maju, vzhladom na cenu).

A ze vrtulniky (ale aj lietadla) prepinaju svetla za letu je normalne - napr. pristavacie svetla sa pouzivaju len pri starte a priblizovani na drahu, vrtulniky mozu mat este rozne vyhladavacie svetlomety, bohvie co presne robia pri vycviku. Pozicne a antikolizne svetla (zelene a cervene + blikajuce majaciky) urcite nikto nevypina, to by jednak hrozilo odnatim licencie a jednak by to bolo obrovske riziko, ze sa s niecim v noci zrazia, specialne v blizkosti letiska.

Takisto ta argumentacia advokata, ze "skryvaju" trasy letov, lebo ich nevidno na FlightRadar-e je len ukazkou ignorancie. FlightRadar ukazuje data z transponderu, ktore niekto na zemi musi prijmacom prijat (zvycajne dobrovolnici a nadsenci) a na tu webstranku poslat (je na to pocitacovy software, na prijem staci zariadenie za cca 100 eur).

Pokial vrtulnik leti nizko a tym padom jeho signal pozemny prijmac nezachyti (tieto signaly funguju na priamu viditelnost - cez kopec to proste "neprejde") alebo ma len zakladny transponder, ktory neposiela udaje o polohe (nema ADS-B alebo Mode S, posiela len Mode A/C data co je stvorciferny kod - "squawk" pre identifikaciu na radare riadenia letovej prevadzky a v mode C vyska - rovnako ako sportove lietadla), tak ho proste na FlightRadare vidno nebude. Predpokladam, ze lahke vrtulniky ake sa pouzivaju na vycvik - napr. R44 co ma Utair, ADS-B mat nemusia.

Pan advokat by si mohol aspon co-to o veci nastudovat, inak bude na smiech a zbytocne ohrozuje uspech inak legitimnej staznosti.
 
Hodnoť

 

Hluk počuť aj o druhej v noci nielen pri letisku, ale aj na druhom konci Košíc. Naozaj je iné napr. záchrana života a lietanie v noci nad mestom skoro zo zábavy, čo mi tento výcvik pripomína. Nič iné, len treba zosúladiť výcvik Afgáncov s podmienkami výcviku vojakov našej armády, alebo budúci Talibanci majú prednosť ako kedysi ruské tanky?
 
Hodnoť

 

Práve včera som nocoval v Šaci a veru som bol rád, že som sa odtiaľ presťahoval... Párkrát som počas uplynulej noci zatúžil byť vlastníkom samopalu, že by som tým vrtulníkom poslal pozdrav. :)
 
Hodnoť

Vedenie mesta Košice

vrátane námestníčky s tým neurobí absolútne nič. Hlavne, že kritizovali bývalé vedenie za jeho neschopnosť. Je prinajmenšom zvláštne, že do volebného programu námestníčky za KDH sa dostala téma vrtuľníkov. A výsledok? Vrtuľníky lietajú ďalej a podľa vyjadrení môžu 24 hodín. Je dobré, že máme námestníčku, ktorá to fakt myslí vážne. V prvom roku jej pôsobenia chcela zdrhnúť do európskeho parlamentu- neuspela, v druhom roku vo svojej funkcii chcela zdrhnúť opäť no už do NRSR- voliči ju opäť prekukli. A dnes do tretice ani nie v polovici svojho volebného obdobia ide kandidovať za starostku Poľova pod hlavičkou KDH. Sebareflexia absolútne žiadna! Ako budúca starostka im povie bu-bu-bu a oni prestanú lietať? To je tak slabý argument, ako prd vo vetre uprostred Karibiku.
 
Hodnoť

Mne vrtuľníky lietajúce po 22.00 hod.

vadia. No zarazila ma skutočnosť, že na stránke peticie.com je za niekoľko mesiacov ani nie 600 ľudí. Nevidím tam námestníčku, primátora, námestníka a chýbajú tam starostovia, mestskí, krajskí, miestni a obecní poslanci. Kde je predseda Trnka? Rozhýbavajú vrtuľníky?
 

Pri jednom linkovom lete do

Duesseldorfu sme mali meškanie a prišli o niekoľko minút po 22h. Na pristanie sme potrebovali kvôli pokročilému času výnimku od krajinskej správy.
 
Hodnoť

Hluk škodí zdraviu.

Nielen sluchu.
V kúpeľnom meste Piešťany je hluk z festivalov na lodenici, v meste a z letiska (mimo corony).
Čo sa nezemenilo, že tu cvičia pristávanie a štartovanie niekedy aj polnoci! Asi súkromné lety aby sa nejaký župan v Tranave a primátor v PN mohli tváriť, že zachraňujú stratové a prebytočné letisko.
A tak na tento hluk a zvečisťovanie vzduchu prispievame daňami všetci.
Hlukom za svetový mier!
 
Hodnoť

 

Neviem ako teraz, ale keď som býval vo Finticiach (Prešov) tam ma vždy rozčuľovalo štartovanie vrtuľníkov v každú nedeľu + štátne sviatky, dokonca aj 25. 12,; 1. 1. ; Veľkonočná nedeľa ráno o 7:00 hod.
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop