Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Mesto Košice zháňa peniaze na zničené električkové trate (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

a bude aj plastovy travnik? alebo sem tam strk, sem tam umely travnik ako vyjde? A dufam, ze Jazero zacnu robit elektrickove trate naraz aj s nepotrebnym rozsirenim Slaneckej.
 

 

Na Slaneckej sa lejú do jedného pruhu tri. Tam je solídna tlačenica. Keby prerúbali druhý pruh aspoň k Tescu.
 
Hodnoť

Veď toto!

Tiež chcem veriť, že "múdre" hlavy na magistráte nenaplánujú súčasne rekonštrukciu Slaneckej aj električkovej trate na Jazere.
V tejto chvíli tomu neverím. A to je tých 5 zastáviek na Jazere málo, treba ďalšie? TO už pešo bude rýchlejšie.
Alebo niektoré sa zrušia na úkor iných, nových? Čiže jednému sa zastávka vzdiali aby sa priblížila inému?
Či ako to vlastne "múdre" hlavy vidia?
 

 

Také niečo múdreho, ako boli podchody na Jazere, azda už nevydumá nikto.
 
Hodnoť

 

chceli by sme... platame.... chystame... komunikujeme.... rozdelili sme... blablabla

Esteze papier znesie vela....

Ked sa to realne da na drobne tak v 2021 budu mat mozno 1/2 z toho co potrebuju, potom dalsie VO na realizacny projekt + realizacia, potom klasicke VO na zhodtovitela.

Sice uz tam Jarko nebude ale....
 
Hodnoť

 

A co je s trolejbusmi? Vcetci mate plne usta ekologie a v KE zrusili trolejbusovu dopravu. Preco sa mesto nepusti do ich obnovy a neziada eurofondy na ich znovuspustenie?
 

 

ticho :), teraz robia nezmyselne cyklochodniky ako ten na Popradskej
 

 

A ja zas poviem nezmyselne je obnova elektrikovej trate,ved tie električky po Alejovej a južnej triede su poloprazdne. a z malou frekvenciou dopravy. A to Alejovu dobudovali niečo cez 30 rokov.
 

 

Ak to meriate počas koronakrízy, nielen tam sú poloprázdne. Kto môže, pracuje z domu.
 
Hodnoť

chudoba...

žeby Košice si takú maličkosť nemohlo dovoliť..treba šetri tam hore...!
 
Hodnoť

Na Jazere trava

P. Rovinsky by teraz mohol zauradovat a presadit na Jazere zatravnenie namiesto planovaneho zelezobetonu, fakt nechapem preco tam niekto chce mat suvisly zelezobeton, ked na Terase moze byt trava.
A mohli by tu trat potiahnut az do Krasnej ku vlaku, kde by sa dalo prestupit, ked uz chcu pomoct doprave a odlahcit mesto od prichadzajucich 'mimomestskych' aut. Len to by tam niekto musel mysliet na ludi.
 

 

Trať na Jazera potrebuje zostať ako alternatívna vozovka pre autobusy presne ako slúžila doteraz. Teraz už Vám je to asi jasnejšie.
 

Je aj nie

Preco potom uz aj v sucasnosti nevyuzivaju tento rozbity beton, aby uprednostnili autobusy MHD aj eurobusy pocas zapch? Autobusy tam aj tak jazdit nemozu, lebo je to rozbite, neviem ci by to naozaj vydrzalo taku zataz, je to asi ako planovane 'vlakove' supravy v meste, normalny clovek vedel, ze je to sci-fi.
Ale ak by to naozaj tak spravili, bolo by to fajn, este by mohli pridat osobne auta s minimalne 3 pasaziermi (ako v USA) v case spicky a naozaj nemusia rozsirit Slanecku ...
 

 

To, že sa tadiaľ autobusy už pár rokov neposielajú zároveň neznamená, že sa po oprave tadiaľ nebudú posielať opäť. Aj to sa nemusia pri každej mimoriadnej udalosti alebo výluke, lebo teraz už sú autobusové zastávky na súbežnej ceste na dobrej úrovni, nie ako predtým. Ale som presvedčený, že keby ste o tom zisťovali viac, dozviete sa, že je to minimálne plánované ako rezerva pre tieto prípady. Preto sa to odlišuje od Terasy alebo Južnej triedy, kde takúto možnosť v bezprostrednej blízkosti cesty netreba. Mohli by sme sa podobne pýtať, prečo nie je zatrávnenie úplne všade, napríklad na Zimnej alebo na Komenského. Nebolo by to tam pekné? Ako vidíte, vždy sa zvažujú klady i zápory a rôzne scenáre využitia a tráva nie je nutne univerzálny víťaz.

Osobné autá na ten pás na Jazere pridať podľa mňa nemožno, lebo (1) pochybujem, že šírka toho pruhu je určená pre normálnu premávku. (2) Nie sú tam zastávkové výklenky a jazda popred nástupištia nie je bezpečná pre ľudí. (3) Za vozidlami stojacimi v zastávke by bolo treba čakať a to mnohí vodiči psychicky nezvládajú. (4) Takáto osobitná komunikácia má zostať bez kolón a dva za sebou idúce spoje by mali vedieť prísť do jednej zastávky a nemať pritom medzi sebou nejaké náhodné autá.
 

Vdaka

Vdaka za vysvetlenie.
K tej Zimnej a Komenskeho, tam je trat v urovni cesty a nie je od nej oddelena, otacaju sa tam auta z parkovisk, na Jazere to tak nie je.
Tie osobne auta bol napad z oblasti sci-fi, ale busy by tam v spicke mohli chodit, ak chce mesto preferovat hromadnu dopravu, beriem, ze by to chcelo vaznejsi techn. zasah, ale ak chceme nieco zmenit inak to nepojde.
Podobne predlzenie trate do Krasnej k zeleznici, kde by mohol byt prestupny uzol, starych zanikajucich firiem je tam dost a teda aj priestoru, je to vsak velka investicia, ktoru mesto neutiahne, leda by dokazalo vyrazne znizit naklady na svoju vlastnu prevadzku (co by urcite pomohlo aj v inych oblastiach).
Este raz vdaka za odpovede, niekedy by clovek rad komunikoval aj so zodpovednymi, len dostat sa k nim nie je jednoduche... tak aspon v takychto diskusiach sa nieco dozviem.
 

 

Dostať za k zodpovedným nie je jednoduché a ja tiež asi nikoho osobne nepoznám. Ale o mestskej doprave sa môžete viac detailov dočítať na ke.imhd.sk, prípadne sa tam aj opýtať vo fórach. To nie je stránka DPMK, ale je tam predsa len o niečo viac informovaných ľudí aj články o projektoch (skúste napríklad hľadať MET a prepnite si výsledky na Dokumenty). Tiež odporúčam sekciu Mapy, ktorá teraz obsahuje (narýchlo som zrátal) 250-260 máp je plná informácií vrátane viacerých návrhov tej trate cez Golianovu (ktorá patrí k červeným, teda v dohľadnej dobe neodporúčaným projektom čerpania fondov EÚ na rekonštrukciu a rozvoj tratí).
 
Hodnoť

...

Predajte nezmyselný futbalový štadión na ktorý vyhadzujete peniaze hocikomu a použite peniaze na potrebné opravy, koho zaujíma x-tá liga a repre 21.... Funkčné električky zaujímajú určite viac obyvateľov...
 

 

Presne tak, najprv sa žije a pracuje, potom sa zabáva. Výstavbu štadiónu skrývajú pod šport, ale na trávniku reálne športuje iba pár futbalistov a možno je v pokluse aj pár rozhodcov, ale tisíce ľudí na tribúnach počas zápasu žiadny šport nerobia, ale iba pozerajú na hraciu plochu! Na ozajstný šport stačí dobre urobené ihrisko bez tribún a kto chce pozerať ako hrajú, pustí si lokálne IPTV vysielanie toho zápasu u seba doma. Kamery a prenos dnes nie sú drahé. Ale to by sme pospolitému ľudu zobrali hry a to sa nesmie...
 
Hodnoť

 

Milé Košice.
Nezabudnite, že už by ste mali začať šetriť aj na opravu tratí čo vám prednedávnom zrekonštruovala Dúha. Ale to už asi viete a viete aj kto, prečo a ako.
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop