Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kolobežkár s bandaskou medzi nohami zrazil ženu, tlačiacu dvojičky v kočíku (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Je to chyba mesta, ze dlhodobo zanedbava cyklisticku infrastrukturu. Treba sa ist pozriet do Holanska. Tam jazdia tisice bicyklov a kolobeziek vo svojich pruhoch v casti chodnika a bez problemov spolunazivaju s chodcami.
 

Tak v tom Holandsku

využívajú hromadne bicykle už veľmi dlhú dobu, nedá sa to porovnávať so Slovenskom. A nerozumiem tomu, prečo je to chybou mesta, keď sa kolobežkári bezohľadne preplietajú medzi chodcami. Viackrát sa mi stalo, že kolobežkár nevyužíval vyhradený pruh pre cyklistov, ale prefrčal okolo mňa takou rýchlosťou, že keby som náhodou náhle zabočil, či chcel predísť iného chodca, tak by ma zrazil. A to isté robia aj cyklisti.
 
Hodnoť

 

Tieto kolobezky su pliaga, idu po chodnikoch 25km/h, treba sa opytat na traumacke, kolkych ludi po naraze uz osetrovali. Policia by mala robit velke kontroly a bez milosti sekat maximalne pokuty. Inak sa to bude stale zhorsovat.
 

 

Presne, bezohladnost, uhnite, ja idem na kolobezke. V meste cim dalej menej zelene,chodnikov, ale to kompetentnych ocividne netrapi.
 

Písal som Boltu

...kde vlastne máme tie kolobežky využívať? Na chodníku to nemá význam, lebo maximálna rýchlosť je zákonom obmedzená na rýchlosť chodca a to môžem ísť rovno peši. Na ceste sa to nedá, lebo keď chcete dávať rukou smerovku ako na bicykli, po pustení riadidiel jednou rukou sa tie okamžite otočia o 90° a skončíte škaredým pádom. Napísali mi, že len na cyklocestičkách. Po tých troch?
Odpísali mi ešte že ďakujú za pripomienky a sľúbili upraviť bezpečnostné pokyny.

Výsledok je, že kolobežky sú najmenej použiteľné zdieľané prostriedky v meste. Sú aj najdrahšie. Porovnával som Antik bicykle, Antik skútre a Bolt kolobežky a tie kolobežky sú zo všetkých najmenej použiteľné (chodníky, cesty) a na úrazy najnebezpečnejšie. Pritom jazda stojí viac ako jazda na plnohodnotnom elektrickom skútri! Do hora nastavený reflektor oslňuje ostatných. Nech s nimi idú niekam.

Kolobežky už využívať neplánujem. Zdieľané bicykle sú oveľa praktickejšie a bezpečnejšie.
 

 

Presne tak.
 
Hodnoť

Je to jednoduché.

Akonáhle sa u nás na sídlisku objaví opustená kolobežka, letí do kontajnera.
 

 

Na vine nie je kolobežka, ale bezohľadní ignoranti jazdiaci na nej. Skôr ich by bolo treba hádzať do kontajnera.
 

 

Na vine je aj biznis Boltu. Keby k tomu pristupovali zodpovedne, tak kolobežky by všade okrem mapových koridorov cyklocestičiek mali zapnutý obmedzovač na 5 km/h. Ale takto by kolobežky používalo menej ľudí, preto Bolt sa radšej tvári, že sa ich celý problém netýka. Hoci by vec vedeli elegantne vyriešiť, keby skutočne chceli.
 

 

Ani auta nemaju obmedzovač v meste na 50- ku. A pritom vieme koľko nehod sa stava rýchlou jazdou s oveľa horšimi nasledkami včetne smrťou. Pre par bezohľadných nech trpí večšina. Takto to bohužial nefunguje nikde.
 

 

Lenže autá majú povinné zmluvné poistenie a ŠPZ-ky a normy pre cesty sú nastavené tak, aby bola včasná viditeľnosť, zábrzdné vzdialenosti, včasné návestenie a podobne. Majú povinnosť bezpečnej bočnej vzdialenosti od prípadných chodcov a cyklistov. A autá jazdia v oddelenom priestore, kde chodci nechodia a môžu ich viesť iba certifikované osoby, ktoré zárobeň prekročili určenú vekovú hranicu a sú na udelenie vodičského preukazu zdravotne spôsobilé. Vodič má vedieť poskytnúť prvú pomoc. To bolo pár malých odlišností voči kolobežkárom, našlo by sa ešte viac. Položili ste v skutočnosti dobrú otázku, pri rozmýšľaní nad odpoveďou si ešte viac uvedomujem, prečo kolobežky mimo cyklocestičiek by mali mať obmedzovač na 5 km/h. Aj tak nemajú miesto, kde by mohli premávať rýchlejšie, keďže po chodníku sa rýchlejšie nemôže a na ceste nemajú možnosť dávania smeroviek, ktorú každý iný dopravný prostriedok poskytuje. Takže centrála Bolt má pravdu, keď mi odpísali, že kolobežky sú len na jazdu po cyklocestičkách.

Píšete: "Pre par bezohľadných nech trpí väčšina." Ale pri obmedzovači mimo cyklocestičiek by netrpeli, veď aj tak by jazdili len po chodníkoch, takže obmedzovač by im pomohol nespustiť sa na úroveň menšiny. :)
 
Hodnoť

Mam taku istu skusenost a

prajem vsetko najhorsie zelenym kolobezkam, hlavne tym, ktori sa nich vozia (cest vynimkam), kluckuju po chodniku (nie cyklotrasou) medzi chodcami, nestiham sa uhybat.. vdaka mojej duchaplnosti som uskocil v poslednom okamihu, je tento stav ok ? Sotva.
 

mám podobné skúsenosti?

- idem na bicykli po veľmi ŠIROKOM chodníku (áno, síce opatrne ale proti predpisom :-|) a STREDOM chodníka ide chodec, ktorý ZRAZU (on azda vie prečo) uhne vľavo, keď som ho práve obchádzal z asi metrovej vzdialenosti - vynadal mi že som ho mohol ohroziť ... :-(
- inokedy (neskôr, už azda skúsenejší?) idem (chodník bol užší ako predtým, ale stále dosť široký) obchádzajúc pani (/zrejme babičku) s kočíkom ktorá sa ZRAZU rozhodla otočiť 180°; stihol som stočiť riadidlá ale na vlhkom lístí som sa (asi 8km/hod?) šmykol a hoci som kočík ZĎALEKA obišiel ja pád stále cítim
PROSÍM, všetci sa na chodníku správajme PREDVÍDATEĽNE a OBOZRETNE, veľmi zriedka sme na chodníku ÚPLNE SAMI - ak NÁHLE meníte smer tak skúste pozrieť či nevbehnete do dráhy korčuliarovi (ktorý nemôže z PRINCÍPU ísť pomalšie ako chodec, dynamika pohybu nedovolí!) alebo bežec alebo ... aj niekto čo tam nemá čo robiť :-(

pamätajme, že ak som v autoškole aj získal max. počet bodov, stále ma niekto môže zoťať niekto s horším výsledkom - ale AJ JA tomu viem zabrániť / zmenšiť riziko AK CHCEM
 

 

Keď už ste mali v autoškole plný počet bodov, asi je Vám jasné, že na chodníku ako cyklista nemáte jazdiť. Môžete tam bicykel iba odstaviť, ak necháte 1,5 metra pre chodcov. Aj keď strach niektorých cyklistov chápem, keď si nie sú istí v premávke. Aspoň to málo, čo môže cyklista urobiť pre chodcov, je zvoniť. Ale aj tomu rozumiem, že sa tak cyklista cíti nepríjemne, pretože nielen že ide tadiaľ, kade nemá, ale ešte aj zvoní. Keby sa incident so zmenou smeru chodca stal na ceste, tak OK, ale na chodníku sa chodci majú právo správať z pohľadu rýchlejšieho vozidla nepredvídateľne, to im musíme ako cyklisti priznať. Inak ja na bicykli v KE jazdievam asi na 80% po cestách, osvetlený a smerovky dávam všade, kde by som ich dával v aute. Ak idem po chodníku, cez priechod pre chodcov bicykel tlačím. Ak idem autom a vidím, ako cyklista ide po priechode, niekedy na neho trúbim aj keď ide v bezpečnej vzdialenosti. Podobne, keď ide opačne cez jednosmerku, prejde cez semafor na červenú alebo ide po ceste pre motorové vozidlá. Ignoranciou takto kazia aj niektorých ďalších. Veľa cyklistov sa porušovaním predpisov zahráva zo životom – navyše v situáciách, kde nemajú takmer žiadnu právnu ochranu a keď sa niečo stane, tak plačú (a platia všetko zo svojho).
 

Takto NIE

(síce som dogs zreteľne priznal svoju chybu, ale) o to mi nešlo, PROSIL som a prosím O PREDVÍDATEĽNOSŤ a opatrnosť na OBOCH stranách, a myslel som tým hlavne CHODCOV lebo im to jednak POMÔŽE a hlavne moje vysvetľovanie malo objasniť PREČO si chodci NEMÔŽU privlastňovať chodník ako páni zemegule: lebo patrí aj napr. korčuliarom či bežcom (či PONÁHĽAJÚCIM) ktorí z dôvodov fyziky môžu mať HORŠIE možnosti reakcie / zastavenia ako chodci.
PÍSAL som to preto, lebo aj mne pripadá logické, že chodec je (ZDÁ SA) KRÁĽ na chodníku ale v skutočnosti nie je a ani NEMÁ BYŤ ak tam nie je SÁM / OPUSTENÝ.
Ak neberiem ohľad na ostatných, tak si zaslúžim aby aj ostatní nebrali ohľad na mňa... A tých ostatných je VIAC a môžu byť ešte neohľaduplnejší ako ja, to je PRINCÍP 😒
 

 

Princíp je, že nemôžete ísť po chodníku rýchlejšie ako chodci - na žiadnom vozidle. A tiež, ak niekoho míňam, hoci iba bežec chodca, nechám si bočný odstup. Chodník je ešte stále hlavne od slova chodiť, chodci majú prioritu. Nesťažujte sa, že potrebujete používať predvídavosť na nepredvídateľných, v aute sa Vám ten návyk len a len zíde.
 

nie, (IMHO) BLBOSŤ!!

práve na toto upozorňujem!!!
(všetko uznám, ale toto!?!) chodník/chodiť je SUPER, ale podľa PREDPISOV bežec či (ešte horšie) KORČULIAR patrí na chodník a už len z týchto dôvodov sa CHODCOM vyplatí byť (tiež!) OPATRNÍ .. privlastňovať (iba SEBE!!) chodník je (cesta do pekla) príliš NEPREZIERAVÉ (napriek tomu že všetko ostatné je pravda)!!
 


Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop