Korzár logo Korzár Košice
Pondelok, 23. november, 2020 | Meniny má KlementKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Dopravný expert kritizuje značenie na diaľnici pri Budimíre (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

ano, toto odbočenie je na hambu sveta

cely život jazdim KE-PO a spat a ked som isiel prvy krat z PO do KE po novootvorenom useku, tak som tento vyjazd minul. Zbadal som ho neskoro a ked som nechcel prudko brzdiť a robit hara-kiri, tak som išiel radšej rovno. Navrhnut takyto vyjazd do 250 tisicoveho mesta a este ho aj schvalit, je cisty amaterizmus s vaznymi skodami. Da sa to mierne skorigovat lepsim znacenim, ktore je tez zufale, ale ani najsamlepsie znacenie problem nevyrieši. Havarie tam budu byvat vzdy. Ten vyjazd je naozaj velmi kratky a neprehladny a este k tomu vsetkemu aj ostry.
 

Minuly ste ho

ale kvoli tomu ze namiesto velkej tabule na odbocenie vpravo dali tatari znacku pamistkove centrum kosice... to iste na opatskom,, na zemi su skratky Mi a Po ..kamionisti po eu maju zvacsa na zemi znacenie statov len my mame odbocku na michalovce a presov 😁😁😁
 

 

ked viem, ze mam zjazd, ktory je aj oznaceny, 2km pred odbockou, 1km pred odbockou a potom aj 500m pred zjazdom a netrafim vyjazd, tak to je umenie..
 

 

A preco nie je odbocovaci pruh dlhsi....snad vsade inde v europe su odbocovacie pruhy niekedy aj kilometre dlhe, ale tu to daju doslova na par metroch....
 

Vsetci ti tu pisu, ze nic nezmeskali

Ale, ze islibpodla znacenia a ze sli inde, pretoze plati, ze znacenie nad pruhom naviguje dany pruh....
Zeby citanie s porozumenim?! Ak mam nad dvoma pruhmi dve tabule, tak su to proste dva ciele a basta, mohli si navestia na 2 km, 1 km a 500 m tvrdi cokolvek.
 

 

Presne to iste sa mi stalo ako pise pkrajny.
 

 

Pri prvom prejazde som tú odbočku takmer minul.
 
Hodnoť

 

Ja som tam uz videl cuvat kamion, ktory minul odbocku. Problem je ze je to kratke a za miernou zakrutou, a cely ten exit je maly, dobry tak ako exit na Budimir. Je to zle naprojektovane, mal byt byt jeden dlhy odbocovaci pruh dorobeny na Košice.
 
Hodnoť

NDS je dlhodobo, skutočne

DLHODOBO spoločnosť riadená POLITICKY a vôbec nie profesionálne.
Túto firmu by mali rozpustiť a vytvoriť nanovo (rovnako ako políciu, prokuratúru, súdnictvo, vlastne celý štát).
 

Absolutny

Suhlas
 

 

To neplati len pre NDS ale aj pre slov. spravu ciest a v podstate asi pre drvivu vecsinu statnych institucii na kazdej urovni.

V Presove pri vyjazde na PP boli X-rokov zle namalovane pruhy na ceste. Z dvoch priebeznych pruhov sa lavy zmenil na odbacajuci a pravy sa v tom istom mieste menil na lavy a vytvaral sa tam novy pravy. Zbytocne kolizie, tlacenice, spomalovanie dopravy, zhorsovanie zapch.
Az teraz pri rekonstrukcii krizovatky ich premalovali na standard. Priebezne pruhy su stale priebezne a z laveho sa odbaca na odbacajuci pruh.
Blbe premalovanie ciar!!!! A hned je prejazd plynulejsi, ziadne kolizie a tlacenice.
Viackrat som na to upozornoval.
Toto je dalsi z mnohych prikladov nekompetentnosti kompetentnych.
Tak ako tie pruhy tam nemali nikdy vzniknut, tak ani to znacenie na tomto useku nemalo vzniknut a malo sa tam objavit az po dobudovani celeho obchvatu. O samotnom odbocujucom pruhu skoda hovorit. Tipujem, ze raz ho budu prerabat do takeho tvaru a dlzky ako mal byt uz na zaciatku vybudovany.
 
Hodnoť

Nekvalitna cesta

Vacsi problem je to, ze ten najnovsi usek dialnice na Slovensku ma take prudke zlomy , ze na ceste sa vodic doslova zlakne.
 

 

Toto ani nespominaj, lebo sa tu za chvilu vyroji cely batalion diskuterov, ktori Ta budu presviedcat, ze je to uplnucko v poradecku, lebo uz take videli pri Viedni a Budapesti. A navyse je to do centimetra presne podla projektovej dokumentacie.
.
My ostatni ostaneme pri tom, ze geodet, stavbari a asfalteri mali znacne zly den, ked toto vymeravali, vysypavali, valcovali a asfaltovali. A stavebnemu dozorovi by som ruky v latrine vymachal a postavil ho takto na tyzden na jeden z tych zlomov, aby kazdy videl, akeho somara platime z nasich dani. Lebo toto nie je zle zaasfaltovany kanal, toto museli vediet ze je zle uz len ked cez to peso presli.
.
Vseobecne na tej stavbe je okrem tych styroch zlomov minimalne na dvoch miestach vyskovo nespasovane spojenie dvoch usekov minimalne na dvoch miestach. K tomu dozorovi do klietky by som pridal aj geodeya a stavbyveduceho.
.
A tiez by som zaviedol povinny prvok pri preberani kazdej cestnej stavby - v kazdom pruhu sa prejst najprv na bicykli a potom autom s plnym poharom na palubovke, a to polovicnou a potom plnou povolenou rychlostou. Ak sa vyleje co len kvapka, chlapci prerobit.
 

Uplne postaci

Uplne postaci, ak si plny kamion piva iduci do Lidla bude narokovat skodu.
Uplnevpostaci, ked si plny kamion vajec, bude narokovat skodu.
Alebo pacient v sanitke pripojeny na infuzie, respektive jeho pozostali
 
Hodnoť

 

Tých zle značených miest je tam viac. V smere od Bidoviec na Presov je odbocenie na Kosice - sever závislým dopravným značením vyznačené ako 2 odbocovacie pruhy (podobne ako v smere od Presova). Avsak vodorovné znacenie ma len 1 pruh. zvislé značenie je nadradene takze tam platia 2 pruhy hoci na ceste je plna ciara/srafovanie. Ale bude to vedieť aj ten vodič v pravom pruhu keď odbocim cez plnú/srafovanu čiaru?

Chyba je, ze sa u nas znacia cesty tak ako keby uz boli všetky obchvaty hotové. Uz spomenutá križovatka Prešovská/Sečovská... Ano niekedy v budúcnosti sa mozno dočkáme obchvatu a tranzit tadiaľ jazdiť nebude. Potom značenie na Michalovce a Presov mozno bude mat zmysel. Teraz tam majú byť značené štáty a hlavne smery (teda nie nepodstatny Prešov ale keď už tak Bratislava)

Rovnako odbocka Košice-Sever. Ak bude obchvat bude stačiť takéto znacenie. Lenze nie je, takze tam treba značenie primárne pre tranzit.

Pri vyjazde na dialnice ale aj pri jazde po nich sa strieda smer Prešov, Poprad, Žilina, Bratislava. Raz je značené jedno raz druhe. Vždy by malo byt znacenie na Bratislavu resp. V opačnom smere na Košice. Ďalšie mestá len ako doplnkové značenie. Potom si šofér mysli, ze odbočil blbo... Nikde v zahraničí som sa s takýmto zmatocnym značením nestretol.

Podobne by ma zaujímalo kto navrhol, ze pri súčasnej premávke stačí 1 pruh na pripojenie zo Zeleného dvora na Prešov. Tam mala byť 3pruhova diaľnica minimálne po najbližší exit +4ty pruh s normálnou dĺžkou pre pripojenie. Nie 2+1 ako je teraz... Minimálne do doby nez bude dostavany obchvat. Taktiež mala byť postavená odbocka na USS už pri stavbe Milhost - Košice. A nie nechať jazdiť kamióny cez Košice...
 

Nic si z toho nerob

Nic si z toho nerob. Okrem krizovatky D1a D2 v Pecni su na SVK ostatne krizovatky dialnic postavene len ako krizovatky dialnice a cesty prvej triedy. Proste Kocurkovo, setria sa peniaze na nespravnom mieste. Ze ide o zle riesenia vidime uz roky na krizovatke R1 a D1 kazdu Ne v Trnave! Preto krizovatka D1 a R4 nema co prekvapovat... Co myslis ako je znacena a zaroven postavena krizovatka D1 a D4 v Stupave?
Ako povedal minister Dolezal, na SVK neriesime dopravne situacie, na SVK ich hasime: najprv musi doprava zhustnut na 350000 pripadov, lebo naznak 7000 pripafov je malo! Preco by sme problemom predchadzal uz pri navrhu alebo stave 7000 vozidiel, ked mozme cakat az situacia pretecie na 35000.
 
Hodnoť

 

Ja sa pamatam, ako som ostala zarazena, ked som prvy raz videla na znacke smer Kosice Sever, cca 2 km pred vyjazdom...v momente mozgove zavity na plne obratky, spomalila som na 90 km a cely usek rozmyslala, kam to navadza a ci je to tam kam chcem ist. Toto je matuce, aj pre Kosicana, na prvy raz urcite. Aj ked velke mesta mimo Sk maju bezne znacenie Mesto vychod,mesto stred, mesto zapad etc, je to otazka zvyku, tu ma to znacenie urcite skor zmiatlo, ako mi pomohlo.
 
Hodnoť

 

Je krásne vidieť ako to bolo projektované od stola niekde z Bratislavy či Brna... NDS nachystala pre vodičov takú novú hru, resp. niekoľko-bodový skúšobný checkpoint.. Stačí vypichnúť 3 najhlavnejšie.. Najprv človek minie odbočku na Zelený dvor, kvôli návestidlu umiestnenému tesne pred mini odbočkou.. Potom si dá v kruháči cúvací challenge keď samozrejme zle odbočí na Hrašovík (lebo KE sú v skutočnosti až druhý výjazd).. a vo finále ho privíta kolóna už v stúpaní v jednoprúdovke na Košickú novú ves... No nekúp to :)
 
Hodnoť

 

Nech sa to tí tupohlavci idú naučiť do Rakúska alebo Nemecka,a nie sa hrajú na chytrých!!
 

 

Aaale, ti tupohlavci boli maximalne tak v Chorvatsku a aj to autobusom... A ani ucit sa nic nebudu, lebo poznaju to Slovenske univerzalne zaklinadlo - vzdy sme to tak robili a:
1. dobre bolo
2. nikto sa nestazoval
3. take su zakony
.
alternativne - ja za to nemozem, neda sa nic robit, nepreplatili by eurofondy atd. atd.
.
Jednoducho dvoma slovami - neda sa!
 

1 2 >

Najčítanejšie na Košice Korzár

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Video Desktop