Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Na priechode zrazil dve tínedžerky, nehôd s chodcami v Košiciach pribúda

Auto zachytilo ženu zrkadlom, ťažko sa zranila.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
22 príspevkov

  • mark007
    v kosiciach su bezne prechody cez stvorprudovkove cesty bez semaforov a bez osvetlenia.

    to su lapace na zrazenych chodcov. Jednoducho v tomto pocasi, obleceni v ciernom su neviditelni. To nie je (len) apel na vodicov, ale v prvom rade na chodcov, ide o ich zdravie. To ze oni vidia priblizujuce sa auto znamena len jedno, ze vodic ich mozno vidi mozno nevidi. Ak nebudu ratat s tym ze ich nevidi, nie je otazka ci ale kedy sa dostanu pod kolesa.

    V tomto su kosice mentalne na dalekom vychode, tie smrtelne neosvietene prechody.
    • JonPerobon
      Ako Košičan so skúsenosťami chodca aj šoféra si dovolím tvrdiť, že Košice sú mentálne na ďalekom východe nielen neosvietenými prechodmi, ale aj správaním šoférov (možno je správne napísať "hlavne správaním šoférov"?), neraz ako chodec stojím na prechode tri štyri minúty. to že nezastane nikto je "ešte povedzme OK", ale miestami mám pocit, že som na pretekoch ... šaľené
      • tva1
        Prémium
        Ked stojis 3-4 minuty na prechode, ktory nema semafory, tak potom je mozno chyba v tom, ze pre vodicov sa to javi, ako keby si sa cez ten prechod nechystal prejst, len tak obdalec postavas. Moj navod: postavit sa na prechod, teda na kraj cesty, snazit sa nadviazat ocny kontakt s prichadzajucim vodicom, eventualne zdvihnut ruku, ze fakt chces prejst. Jeden z desiatich vodicov nezastane, ale deviati ano. Tomu desiatemu mozes zakyvat, pohrozit, oplut kapotu, hodit na sklo polozjedeny croissant (zafungovalo, sofer kukal do mobilu a skoro sa posjal), no cokolvek uznas za vhodne, co ho donuti nabuduce vsimnut si, ze po prechodoch prechadzaju ludia, a castokrat su to deti...
        .
        A ku vodicom: to sme sicke zdziveli abo co? Je fakt, ze v KE to nikdy nebolo ruzove, ale v poslednom case je to cim dalej tym arogantnejsie. Ides znacne nad limit, aby si nezavadzal pretekarom a nejaky bulo sa na tebe aj tak vytrubi, tym pozdravujem cierne BMW s Polskou znackou zacinajucou na KLI (zvysok nepamatam).
        • JonPerobon
          Ďakujem za reakciu.
          Vážim si, keď niekto hľadá riešenia, nie len furt pindá, že to nejde.
          V tomto prípade si ale optimista. Ale že skutočne optimistický optimista - deväť z desiatich zastane? No nie som samovrah 🙂
          Chodec som len občasne, som hlavne vodič, skúsenosť 3-4 minút popisujem z Južnej triedy, občas cez obed vybehnem do 5 minút vzdialenej pizzerie, musím prejsť cez 2 pruhy jedným smerom, električku a dva pruhy opačným smerom (ako je Hyiundai). Dovolená je tu 70, polovica šoférov ale ide 90+, tak je predsa jasné, že nebudú zastavovať kvôli nejakému chodcovi. A to nehovorím o 9-10 šoféroch, ale o 190-200 šoféroch. Najprv jeden smer, potom aj druhý smer. Stojím pol metra od okraja vozovky a viac skúšať nebudem, fakt nie som samovrah. Drvivá časť prechodov je len medzera medzi autami ...
          Čo je ale smutnejšie, s prechodmi mám skúsenosť aj ako šofér. Obzvlášť som citlivý na menšie deti, matky s kočíkmi, matky s deťmi, starších ľudí s bakuľkami a kohokoľvek so zvieraťom. Na prechode im zastavím. Vieš koľkokrát oproti idúce auto nezastaví? Odhadujem to niekde medzi tretinou až polovicou... fuj, celé zle
        • 2505187
          Prémium
          V Košiciach dosť nepoužiteľný návod. Schytala som to, keď som stála uprostred štvorprúdovej cesty na KVP a vodič mi z opačného smeru nielenže nedal prednosť, aby som prešla bezpečne na chodník, ale ešte na mňa hulákal: "Bodaj by si zdochla!". A o 50 m musel zastaviť na semafóroch.
          Pomohli by kontroly rýchlosti a pokuty. Zároveň lepšie osvetlenie a zúženie 4 jazdných pruhov do dvoch. A nikto ma nepresvedčí, že to bude v niečom škodlivé. V Prahe to funguje spoľahlivo a cez cestu prejde sám aj malý školáčik.
      • 894352
        Presne tak. Musíme si to priznať. Ja som nikde inde nevidel takú neochotu zastavovať na prechodoch ako v Košiciach, dokonca sa tu niekedy nezastavuje ani rodičom s malými deťmi alebo dokonca s kočíkmi. A takisto v jazdení na červenú patríme medzi svetovú špičku, každý deň vidím či už ako chodec alebo ako šofér úplne náhodne na rôznych miestach tri-štyri autá prejsť na červenú, doslova každý deň. To som nikde inde nezažil.

        Ja mám Košice rád, ale musíme si hovoriť pravdu...
    • Miiicho
      Take priechody su aj na dalekom zapade, skoro denne chodim cez taky, co ide cez 5-prudovu cestu. Ziadny problem. Na riadne vyznacenom priechode mas ako vodic zvysit opatrnost, pripadne znizit rychlost, a nepredchadzat.

      V Polsku dokonca chodia aj s TV aj policajtami na priechody a pokutuju za nepustenie chodca alebo najcastejsie za predchadzanie na priechode (1500 zl na mieste).
      U nas bezny jav (nezastavovanie a alebo predchadzanie, vid aj to video niekedy spred mesiaca z BB) a policia nic, pritom by to bol aj celkom slusny prijem do rozpoctu (ak sa dobre pamatam, za nedovolene predchadzanie je 150eur u nas)
  • 1501238
    "...Ďalšia nehoda sa stala v rovnaký deň na Štúrovej ulici, kde zas chodec mimo priechodu vbehol pod kolesá auta a následne nafúkal..."

    Treba zakazat predavat alkohol a bude pokoj. Jednoduche riesenie.
    Co stale mate s tym fukanim. Ked nafuka, treba to zverejnit, ked nenafuka, naco to omielate dookola.
    Fukali, no nenafukali.

  • 1774965
    Trochu sa aj čudujem, prečo sa chodec nechá na zebre zraziť. Cez prvý pruh sa pustím, až keď autá zastanú a zjavne ma na 100% púšťajú. Do ďalšieho pruhu sa opovážim, až keď vidím to isté. Takže buď ožratý chodec, alebo nepríčetne splašený chodec, ktorý chce za každú cenu (aj života...) dobehnúť na autobus/električku na druhej strane cesty.
    Niekedy prechádzam aj mimo zebry, samozrejme v nie hustej premávke. S triezvou hlavou a priemerným IQ by som mal spoľahlivo odhadnúť rýchlosť moju aj rýchlosť blížiacich sa vozidiel, či to môžem spoľahlivo zvládnuť - alebo to radšej vzdať a odcupitať na najbližšiu zebru...
  • 958250
    Ano je to tak, ako pisu viacerí diskutujuci. Ja som cakal na priechode pre chodcov dobrych 7 minut, okolo mna presli mlade vodicky a vobec ich nenapadlo, ze by mohli zastavit a nechat prejst. A taktiez mam tazke srdce na ucitelov autoskol, ked som tam stal, tak som naratal 5 aut autoskol, ktore mali vycvik aj s ucitelom a presli okolo mna. Ani jeden mi nezastavil, tak co potom chceme od vodicov , ked ich ani v autoskole poriadne nenaucia. Sam som dlhorocny vodic (doposial bez pokut) ale co sa deje teraz, tak to uz nema zmysel sa rozculovat.
    • 2125431
      8/2009, par. 53: Chodci, ktorí prechádzajú cez priechod pre chodcov, musia brať ohľad na vodičov prichádzajúcich vozidiel najmä tým, že neprechádzajú jednotlivo, ale v skupinách.
      zastavit ti nemuseli, nic im to neprikazuje (nemame generalnu prednost ako napr. v PL alebo zapadnej europe) - ale samozrejme zastavit mohli.
  • lanoes
    Prémium
    Podľa mňa by malo byť povinnosťou mať reflexné prvky ak cestujem busom v medzimestskej premávke a bus mi zastane na zastávke pri odbočke do dediny, kde bývam a ja potrebujem najskôr prejsť cez cestu.
    Neočakávam, že x km od mesta bude tento priechod pre chodcov osvetlený.
    Ale naozaj nechápem, prečo v meste, tobôž takom veľkom ako KE, ak potrebujem prejsť cez priechod v širšom meste, mám mať reflexné prvky.
    Veď som v meste!
    To má mať osvetlené ulice a ešte zvlášť osvetlené priechody pre chodcov.
    Prečo ľudia volia ľudí na ďalšie volebné obdobia, ak pre bezpečnosť chodcov a vodičov za prvé obdobie urobili veľké...NIČ?
    Ale jeden kompetentný mal peniaze pre Remetu, druhý ich má na tresku a rožky. Len to osvetlenie akosi nemá riešiť.
    O aktivite starostov mestských častí, ktorí súčasne sedia v mestskom parlamente na magistráte, v tejto otázke, už radšej ani nepíšem.
    Som vodič aj chodec. a v meste cez cesty chodím aj mimo priechodov (zákon to nezakazuje). Ale som presvedčený, že málokto je pri prechádzaní cez cestu tak opatrný ako ja. A aj cez osvetlené a riadne označené priechody prechádzam až vtedy, keď auto mi dávajúce prednosť, skutočne stojí, na viacprúdovke aj v tom vedľajšom pruhu.
    Desiatky rokov sa riadim pravidlom, že ako vodič chodcom neverím a a ako chodec neverím chodcom. Doterazky bez tej najmenšej kolízie.
    Ale keby som taký nebol a správal sa ako mnoho chodcov a vodičov, tak už som buď na cintoríne alebo invalid v prvom prípade alebo v base v druhom prípade.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  2. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  5. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  6. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  7. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno
  8. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu
  1. Emma Tekelyová a tvorenie na jarné dni a Veľkú noc
  2. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  3. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  4. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  5. Spoločnosti BILLA záleží na zdravých očiach detí
  6. BENU otvorila v Košiciach lekáreň aj v Auparku
  7. Jedinečný koncert EURYTHMICS v Bratislave
  8. LOVESTREAM Festival oznamuje prvú vlnu interpretov
  1. AI o nej píše, že je symbolom odvahy. Kvôli jedinému protestu 8 625
  2. Slovenskí milionári minulý rok bohatli rekordným tempom 6 379
  3. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 5 856
  4. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 5 307
  5. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 5 066
  6. Ísť do kúpeľov je IN 4 797
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 4 725
  8. Za 2 dni si vybralo dovolenku viac než 2000 Slovákov 4 579
  1. Viktor Pamula: Máme ešte vôbec opozíciu ?
  2. Martin Eštočák: Nová metodika zmien územného plánu v Prešove: Transparentný nástroj alebo výhoda pre vyvolených?
  3. Erich Mistrík: Načo je vláde taká ministerka a taký splnomocnenec?
  4. Ján Franko: F1: Rýchle kolesá a strážcovia času
  5. Vladimír Bojničan: Deti nie sú otrokmi dogmatickej viery. Sú to ľudia s právom racionálne a kriticky myslieť.
  6. Alex Lupták: Maďarská otázka v rokoch 1990 až 1993 Časť II.
  7. Andrea Ostrihoňová: Trochu poézie do prózy života
  8. Juraj Tušš: Tvorba reality, smrť a nekonečnosť
  1. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 51 839
  2. Ján Šeďo: Stalo sa to včera na "urgente". 41 702
  3. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 24 428
  4. Janka Bittó Cigániková: Pán Fico, nemajte strach! My na vašu úroveň neklesneme 19 326
  5. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom 8 006
  6. Ján Valchár: Domáca sviňa za milión Eur a ako nesexovať päťkrát denne 8 005
  7. Ján Šeďo: Opozícia sa "pridáva aj nepridáva" k protestom, v zákulisí niečo "buble". 6 776
  8. Richard Vilkus: Keď vládnu burani, päťkári a Samuel Migaľ. 5 996
  1. Radko Mačuha: Čo je zvrátenejšie, vracať na plátno, alebo posielať mládež na smrť ?
  2. Radko Mačuha: Premiér Fico v Amerike nevybavil nič.
  3. Tupou Ceruzou: Doživotná renta
  4. Karol Galek: Fico odovzdal Slovenské elektrárne českým finančným žralokom
  5. Radko Mačuha: J&T postavte planetárium M.R. Štefánika.
  6. Radko Mačuha: Ficovi zdochla koza a preto Slovensku zdochne celé stádo.
  7. Tupou Ceruzou: Žandári
  8. Tupou Ceruzou: Mimoriadna situácia
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video