Korzár logo Korzár Košice

V Košiciach sa začína obnova tratí, po Kuzmányho nepôjdu električky

Rozsiahla rekonštrukcia električkových tratí prinesie o niekoľko dní prvú výluku.

Opravy koľají na Kuzmányho. Niekoľko mesiacov tam električky jazdiť nebudú.Opravy koľají na Kuzmányho. Niekoľko mesiacov tam električky jazdiť nebudú. (Zdroj: Judita Čermáková)

Bude na Kuzmányho v oboch smeroch.

KOŠICE. Rekonštrukcia električkových tratí v úseku Námestie Maratónu mieru – Staničné námestie sa začína.

„Odovzdanie staveniska predpokladáme na prelome júla – augusta,“ odpovedala Korzáru hovorkyňa mesta Košice Martina Urik Viktorínová na otázku, kedy odštartujú práce.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najprv vymenia koľajnice na Kuzmányho

Najprv sa začne robiť úsek na Kuzmányho. Presný dátum, odkedy tam kvôli rekonštrukcii nebudú električky jazdiť, neuviedla.

„Električková doprava bude počas výstavby tohto úseku vylúčená v oboch smeroch. Na Kuzmányho sa začína, lebo je to úsek, ktorý sa dá reálne ukončiť a dať do prevádzky do zimných mesiacov, teda do konca roka 2014,“ vysvetlila hovorkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Zaujímalo nás, prečo sa teraz v lete, keď je doprava menej vyťažená, nerobia radšej frekventovanejšie a náročnejšie úseky (Štúrova, most ku stanici...), ale tento rovný.

„Každý úsek v centrálnej zóne mesta je náročný a zložitý,“ argumentovala Viktorínová.

Podľa našich informácií by mala začať výluka v sobotu 2. augusta. Potvrdiť to sa nám včera od Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) nepodarilo. Ani to, ako bude konkrétne vyzerať organizácia dopravy. Isté je, že na Kuzmányho budú namiesto električiek jazdiť autobusy.

Keď sme žiadali o vizualizácie, aby Košičania videli, ako budú zrekonštruované trate vyzerať, neuspeli sme so žiadosťou už niekoľko mesiacov.

„Pre Košičanov pripravujeme komplexnú informačnú kampaň k projektu IKD. Všetky informácie vrátane vizualizácií budú včas zverejnené,“ vyjadrila sa aj teraz v podobnom duchu Viktorínová.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazka za takmer 40 miliónov eur

Zákazku za 39,941 milióna eur s DPH získalo konzorcium DÚHA, a. s., Prešov a poľská ZUE, a. s., Krakov. Ide o prvú etapu stavieb v rámci projektu Integrovanej koľajovej dopravy (IKD), ktorá je financovaná prevažne z eurofondov. Ukončená má byť do konca júla 2015.

Čo sa bude robiť

Komplexne sa zrekonštruuje električková trať z Námestia Maratónu mieru cez Kuzmányho na Staničné námestie tak, aby po nej mohli jazdiť aj tram–trainy (tzv. vlakoelektričky). Polomery oblúkov musia byť preto minimálne 25 metrov.

Namiesto pôvodne plánovaného napojenia električkovej trate na trať ŽSR na Staničnom námestí sa zrekonštruuje tamojšie obratisko, aj to na Námestí Maratónu mieru, s ktorými sa predtým nerátalo.
Koľajisko by malo byť zatrávnené a pri priechodoch a križovatkách dláždené.

SkryťVypnúť reklamu

Pri mestskej krytej plavárni sa zrekonštruuje most k Staničnému námestiu.

Trať by malo po celej dĺžke monitorovať 32 kamier.

Zmodernizujú sa všetky dosiaľ nezrekonštruované nástupištia na celej trase. Kde sa to bude dať, sa aj predĺžia najmenej na 70 metrov, aby tam naraz mohli zastaviť električka aj tram–train. Pribudnú ochranné aj bezpečnostné bariérové prvky.

Na zastávkach budú prístrešky, vymenia sa označníky. Na každej bude nainštalovaná elektronická LCD tabuľa, ktorá poskytne aktuálne informácie o najbližších odchodoch električiek z danej zastávky. Kedy začnú tabule slúžiť verejnosti, nie je isté. Infraštruktúra na ich prevádzku mala byť riešená v rámci súbežne plánovaného projektu Modernizácie električkových tratí. Ten sa však nedávno odsunul pre zrušenie verejnej súťaže.

Zásadnejšie zmenia polohu iba zastávky Krajský súd (posunie sa ďalej od Štúrovej až medzi Šrobárovu a Galenovu) a Dom umenia (posunie sa asi o 40 metrov v smere jazdy k Námestiu Maratónu mieru).

Pre plynulý prejazd električiek (tram–train) po Kuzmányho pribudnú na križovatkách semafory. Autám bude svietiť vďaka detektorom červená iba v čase prejazdu električky, potom bude blikať oranžová. Ide o križovatky Kuzmányho – dr. Kostlivého, Kuzmányho – Šrobárova – Floriánska a Kuzmányho – Galenova. Inde sa zastarané semafory vymenia alebo sa tam iba doplnia potrebné prvky.

bri

Rekonštrukcia električkových tratí v Košiciach

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  2. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  3. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  4. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  5. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  6. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes
  7. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  8. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb
  1. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari
  2. Anna Macaláková: Výnos je len časť príbehu investície
  3. Pochvala v teame nie je „bonus“, ale kyslík
  4. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta
  5. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku
  6. Drony menia lesníctvo, LESY SR testujú 3D modelovanie územia
  7. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí
  8. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina?
  1. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 16 450
  2. Kam v auguste k moru? 4 tipy na last minute dovolenku 14 960
  3. Sedemnásť hotelov, kde si oddych užijú deti aj dospelí 4 851
  4. Osem tipov, kam cestovať počas sviatku na konci augusta 3 531
  5. Vyžrebovanie futbalových súťaží: Kedy hrá vaše mesto či dedina? 3 344
  6. Prvý realitný fond ťaží z oživenia trhu a nižších sadzieb 3 229
  7. Sudoku a hlavolamy: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani počas leta 2 597
  8. Slony, ticho savany, Kilimandžáro. Keňa je skvelá na prvé safari 2 588
  1. Marián Kozák: Vzdelávanie expertov so skúsenosťou v INKLUBe v Košiciach
  2. Otilia Horrocks: Je mi ľúto, ale to je, milujúce fanúšičky Smeru a spol, facka pre Vás.
  3. Milan Buno: O čom ženy fantazírujú a aké sú ich túžby? Slávna herečka to prezrádza | 7 knižných tipov
  4. Martin Fronk: Igelitka z roku 1990 a obchod, ktorý zabudol na rok 2025
  5. Marcel Stropkay: Kto a kde je líder našej opozície???
  6. Tomáš Hrubý: Pár centov a jazda vlakom
  7. Štefan Šturdzík: Frajerina bez mozgu.
  8. Michal Michňák: Prečo mladí odchádzajú – a prečo je čas to zmeniť
  1. Rado Surovka: Robo, dokázal si to, gratulujeme. 45 542
  2. Jaroslav Liptak: Kto stojí za 708 firmami? Robert Fico? Nie... hádajte znova. Kto je pani Ficová? 43 940
  3. Matej Galo: Pán Fico, rozhodli ste sa tunelovať takto na hulváta? 11 657
  4. Ivan Čáni: Súdruh Blaha napísal status o tom, aký je rozdiel medzi nami (slniečkarmi) a jeho fan clubom. 10 941
  5. Martin Ondráš: Hrobár slovenského vidieka 7 232
  6. Ján Valchár: Bol som zablogovaný. 6 616
  7. Ivo Nesrovnal: Matúš, vďaka za pozvanie, ale pod toto sa nepodpíšem. Ad električka v Petržalke. 6 448
  8. Michael Achberger: Preto vyzerajú mladšie: silový tréning ako elixír vitality a dlhovekosti 5 538
  1. Věra Tepličková: Na diaľnici na krajnici - Maťa v šrankoch, auto v rici
  2. Post Bellum SK: Zabudnuté obete nacizmu
  3. Radko Mačuha: Chcem tu zostať aj v roku 2027.
  4. Marcel Rebro: Pamäť z plastelíny alebo Slovensko ako krajina bez archívu
  5. Pavel Macko: Masívny útok na Kyjev: Zmení Trumpove ultimátum vývoj vojny?
  6. Věra Tepličková: Premiér v akcii alebo História sa fakt opakuje?
  7. Pavel Macko: Prelomia Rusi obranu alebo ustúpia ultimátu?
  8. INESS: Koľko ušetrí telemedicína?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video
SkryťZatvoriť reklamu