KOŠICE. Návštevníci Košíc sú šikanovaní a terorizovaní, uviedol na adresu DPMK.
Keďže nie je z Košíc, na vlakovej stanici sa opýtal, aký cestovný lístok potrebuje ku krajskému súdu.
„Revízorka sa smiala, akoby vyhrala jackpot“
„Pani mi ochotne poradila, že to sú len 4 zastávky a že mi stačí lístok za 50 centov,“ napísal Ján Klukošovský v otvorenom liste, ktorý adresoval magistrátu aj Dopravnému podniku mesta Košice (DPMK).
Cestou nazad zo súdu na stanicu nastúpil na spoj R1- Staničné námestie. Označil si lístok. Na nasledujúcej zastávke nastúpili revízori.
„Revízorka s úsmevom, ako keby práve vyhrala jackpot v športke, mi hovorí, že lístok je neplatný a že zaplatím pokutu 60 eur.“
Vysvetlila mu, že na zrýchlené spoje 4-zastávkový lístok neplatí. Čudoval sa, že aký zrýchlený, keď stojí na každej zastávke. Reagovala, že je to napísané na lístku.
„Viete, koľko ľudí sme už takto chytili?“ povedala mu vraj ešte s tým, že neznalosť ho neospravedlňuje.
Na električke nenašiel R s úvodzovkami
Cestujúci sa bráni, že ani nechce tvrdiť, že ho to ospravedlňuje. Prekáža mu však, že na lístku je text zmätočný, má príliš malé písmo a inou farbou to ani nie je zvýraznené.
Bolo tam totiž podľa neho uvedené, že okrem nočných a zrýchlených neplatí lístok ani na spojoch s označením „R“. A on na električke symbol R v úvodzovkách hľadal márne.
„Cítim sa viac než ukrivdený, ba priam okradnutý! Nikdy som v hromadnej doprave necestoval načierno,“ zdôraznil pán Klukošovský.
DPMK aj magistrát vyzval, aby symbolom „R“ riadne označili všetky spoje, na ktoré sa lístok na 4 zastávky nevzťahuje, a presne i výrazne uviedli názvy tých spojov aj na lístku.
Podľa neho je návštevník Košíc, nehovoriac o zahraničných, „šikanovaný a terorizovaný zo strany DPMK“.

Za rozdiel 10 centov 606-násobná pokuta
Pokutu 60 eur označil za neadekvátnu. Uznal pritom, že porušil pravidlá DPMK, teda že si neoznačil lístok za 60 centov, čim vznikla škoda 10 centov.
„Za túto škodu som si vyslúžil pokutu 60 eur a 60 centov, teda 606-násobok vzniknutej škody. Môžete argumentovať akokoľvek, ja som 50 centov za lístok zaplatil, a tak vám väčšia škoda ako 10 centov nevznikla,“ napísal dopravcovi i mestu.
„Je nám veľmi ľúto, že ste mali s cestovaním v košickej MHD nepríjemnú skúsenosť,“ uviedli v spoločnej reakcii šéf komunikačného referátu magistrátu Jozef Marko a hovorkyňa DPMK Michaela Karaffová.
Mrzí ich, že sa so sťažnosťou neobrátili na zákaznícke oddelenie DPMK, ktoré sa snaží v takýchto prípadoch vzájomnou komunikáciou prípadné nedorozumenia vysvetliť a spoločne nájsť riešenie problémovej situácie.
Do spojov dajú viditeľné oznamy
Sťažovateľa informovali, že dopravca umiestni na dopravné prostriedky, v ktorých je obmedzená platnosť 4-zastávkového lístka, viditeľné oznamy, aby mali cestujúci uľahčenú situáciu pri rozlišovaní platnosti cestovných taríf.
„Čo sa týka neprehľadnosti textu, na malom rozmere papierového lístka musia byť uvedené všetky informácie, ktoré cestujúci pre jeho správne používanie potrebuje poznať, čiže cena, druh a platnosť. Zvážime vami navrhované grafické úpravy textu, aby sme dosiahli ľahšiu orientáciu v informáciách na ňom uvedených,“ uzavreli Marko a Karaffová.
K prípadnej neadekvátnosti výšky pokuty za to, že iba použil o niečo lacnejší lístok, ale inak ho označený mal, sa nevyjadrili.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári