Raši: A ideme na koncepciu
„Odstránili sme posledný rozpor právnych názorov s prokuratúrou. Nechceli sme s ňou ísť do súdneho konania ako iné mestá,“ komentoval primátor Richard Raši (Smer).
Neobáva sa, že by si vodiči úspešne na súde vymáhali doteraz zaplatené parkovné, ktoré vyberala EEI, či pokuty, ktoré ukladala mestská polícia i napriek protestu.
Dodal, že sa konečne môžu venovať koncepcii rozvoja plateného parkovania. Tú ešte vlani predložila EEI, ale rokovanie o nej poslanci prerušili.
Ak ju schvália, platené parkovanie sa rozšíri aj do širšieho centra a EEI bude musieť investovať dva milióny eur do vytvorenia nových parkovacích miest.
Košickí poslanci po proteste prokurátora a zmene zákonov umožnili vyberať v meste parkovné súkromnou firmou.
KOŠICE. Mestské zastupiteľstvo v Košiciach dnes prijalo Všeobecne záväzné nariadenie (VZN) o parkovaní motorových vozidiel na vymedzenom území mesta.
Návrh VZN mal pôvodne s účinnosťou od 1. januára 2014 stanovovať zónu plateného parkovania a cenník, obe vychádzali zo súčasného stavu.
Po zapracovaní pripomienok, ktoré poslanci predniesli na decembrovom rokovaní zastupiteľstva bolo dnes VZN schválené.
Za schválenie hlasovalo 31 poslancov, dvaja sa zdržali a 11 boli proti.
Parkovné určuje zmluva medzi mestom a EEI
Parkovné v Košiciach ostáva aj naďalej regulované parkovacím poriadkom vydaným firmou EEI s.r.o. na základe nájomnej zmluvy medzi mestom a touto spoločnosťou.
Prevádzku parkovísk a výber parkovného súkromnou firmou v Košiciach napadla v lete minulého roku krajská prokuratúra, podľa ktorej išlo o stav v rozpore so zákonom, keďže výber parkovného nebol príjmom obce.
Vedenie mesta však tvrdí, že nejde o porušenie platnej legislatívy.
Národná rada SR v októbri schválila úpravu cestného zákona, ktorý aktuálny stav v Košiciach výslovne umožňuje, potrebné však bolo prijať príslušné VZN.
Prijatím navrhovaného nariadenia sa tak podľa Rašiho mal odstrániť nesúlad v právnych názoroch mesta a prokuratúry.
Na druhý pokus prešlo
Neprijatie VZN na decembrovom zastupiteľstve nemalo podľa primátora pre mesto aktuálne žiadne následky.
„Odstránili sme posledný rozpor právnych názorov s prokuratúrou. Nechceli sme s ňou ísť do súdneho konania ako iné mestá,“ komentoval primátor Richard Raši (Smer).
Neobáva sa, že by si vodiči úspešne na súde vymáhali doteraz zaplatené parkovné, ktoré vyberala EEI, či pokuty, ktoré ukladala mestská polícia i napriek protestu.
Dodal, že sa konečne môžu venovať koncepcii rozvoja plateného parkovania. Tú ešte vlani predložila EEI, ale rokovanie o nej poslanci prerušili.
Ak ju schvália, platené parkovanie sa rozšíri aj do širšieho centra a EEI bude musieť investovať dva milióny eur do vytvorenia nových parkovacích miest.
Koľko sa bude platiť
Prijaté VZN stanovuje zónu plateného parkovania a cenník, obe vychádzajú zo súčasného stavu.
Základná sadzba za parkovanie v centrálnej mestskej zóne tak ostáva na sume jedno euro za hodinu.
Pri cenách rezidentských parkovacích kariet a prenosných a neprenosných parkovacích kariet sa navrhované ceny pohybujú od 100 eur do 500 eur.
Autor: jav
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári