Korzár logo Korzár Košice
Nedeľa, 22. júl, 2018 | Meniny má Magdaléna
Nájdete nás na webe

Košický dopravný podnik neruší trolejbusy, kupuje nové

Po nových autobusoch z úveru a električkách z eurofondov chcú Košice kúpiť aj trolejbusy.

Staré trolejbusy dožívajú. Posledné kúpil DPMK v roku 1999.(Zdroj: Veronika Janušková)

Po nových autobusoch z úveru a električkách z eurofondov chce DPMK kúpiť aj trolejbusy. Pritom len nedávno aj s podporou primátora ešte navrhoval celú trolejbusovú dopravu zrušiť.

KOŠICE. Nové 18-metrové trolejbusy chce kúpiť Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Peniaze mieni získať z eurofondového programu Životné prostredie, 5 % by spolufinancoval zo svojich zdrojov. Žiadosť musí dať do 12. mája.

DPMK vysvetľuje, že teraz má 22 trolejbusov. Niektoré sú staré 14 rokov, ostatné 20.

„Vzhľadom na ich vek a skutočnosť, že ide o ekologickú dopravu, akcionár (mesto) s vedením spoločnosti sa rozhodli využiť eurofondy na nákup nových vozidiel,“ uviedla hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Doplnila, že vzhľadom na objem financií vo výzve žiadajú 5 až 6 trolejbusov. Jeden môže stáť okolo 500-tisíc eur.

Staré trolejbusy majú poruchy pohonu, vzduchových zariadení a hrdzavejú im karosérie. „Vlani sme vynaložili takmer 235-tisíc na opravy a údržbu trolejbusov a ďalších takmer 104-tisíc na náhradné dielce,“ argumentuje hovorkyňa.

Chceli ich zrušiť

Pritom pred rokom a pol navrhoval podnik celú trolejbusovú trakciu zrušiť ako najmenej ekonomickú, nahradiť ju autobusmi a tento zámer obhajoval i primátor Richard Raši (Smer).

„V prípade ďalšieho prevádzkovania trolejbusovej trakcie bude z 27 trolejbusov potrebné v horizonte 2 až 3 rokov modernizovať 26. Z hľadiska objemu financií je výhodnejšia modernizácia ako nákup nových. Náklady na modernizáciu odhadujeme na sumu 14 miliónov,“ napísal podnik v roku 2012, pričom navrhol trolejbusy zrušiť.

Raši v roku 2012 vyhlásil, že Košice nie sú také veľké mesto, aby mohlo mať tri rovnocenné druhy MHD.

„Trolejbusovú dopravu nerozvíjalo v Košiciach od roku 1998 žiadne vedenie mesta. Aj v iných mestách Európy z ekonomických dôvodov trolejbusy zrušili, či utlmili,“ podporil návrh DPMK napriek svojim predvolebným sľubom o dobudovaní trolejbusového okruhu mesta.

Košičania vtedy spísali proti likvidácii trolejbusov petíciu a poslanci nakoniec nijako nerozhodli.

Názor vraj nezmenili

Aj keď teraz chcú mesto a DPMK predsa kupovať nové trolejbusy, tvrdia, že názor nezmenili.

„Opakovane sme deklarovali, že z hľadiska podielu a významu jednotlivých trakcií na MHD je prioritná autobusová (68 %), potom električková (24 %) a nakoniec trolejbusová (8 %), a investície sú záležitosťou finančných možností. Zároveň sme deklarovali, že ak bude možnosť investovať do trolejbusovej dopravy prostredníctvom eurofondov, využijeme ju,“ reagovala Karaffová.

Dodala, že ak budú vyhlásené ďalšie vhodné výzvy, budú pýtať peniaze na ďalšie nové trolejbusy i na modernizáciu trolejbusového vedenia.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na Košice Korzár

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 35 123
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 23 325
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 16 491
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 15 320
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 732
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 392
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 011
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 511
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 828
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 675

Neprehliadnite tiež

Zamestnanca knižnice odsúdili za sexuálne zneužívanie klientov

Jeden súd ho poslal za mreže, druhý ho potrestal iba podmienečne.

Vozili Masaryka či Dubčeka. V Košiciach sa predviedli vozňové veterány

Lákal najmä seniorský parný rušeň Zelený Anton.

Mnohé z tatranských kúpeľov sú už minulosťou

Kúpeľný ráz už stratilo Štrbské Pleso, či Tatranská Lomnica.

Žije v nich pár ľudí. Aj najmenšie obce majú svoje krásy

Malebný kraj a nádherná príroda robí z týchto miest rozprávku.

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Môj dom, môj hrad. Sternbergovci si to môžu povedať už 800 rokov

So súrodencami sa tu pretekali na trojkolkách, pre miestnych robili omše. Na súkromnom hrade Český Šternberk hradný pán stále býva.

SVET

Únia zatvára hranice. Opúšťa tým myšlienky Schengenu

Z núdzových opatrení sa stávajú dlhodobé.

PLUS

Prísne tajné. Ako sa zrodila najhoršia zbraň v dejinách

Ako sa vznikla najhoršia zbraň ľudstva.

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop