Korzár logo Korzár Košice
Piatok, 24. marec, 2017 |Meniny má Gabriel

Košický dopravný podnik neruší trolejbusy, kupuje nové

Po nových autobusoch z úveru a električkách z eurofondov chcú Košice kúpiť aj trolejbusy.

Staré trolejbusy dožívajú. Posledné kúpil DPMK v roku 1999.(Zdroj: Veronika Janušková)

Po nových autobusoch z úveru a električkách z eurofondov chce DPMK kúpiť aj trolejbusy. Pritom len nedávno aj s podporou primátora ešte navrhoval celú trolejbusovú dopravu zrušiť.

KOŠICE. Nové 18-metrové trolejbusy chce kúpiť Dopravný podnik mesta Košice (DPMK). Peniaze mieni získať z eurofondového programu Životné prostredie, 5 % by spolufinancoval zo svojich zdrojov. Žiadosť musí dať do 12. mája.

DPMK vysvetľuje, že teraz má 22 trolejbusov. Niektoré sú staré 14 rokov, ostatné 20.

„Vzhľadom na ich vek a skutočnosť, že ide o ekologickú dopravu, akcionár (mesto) s vedením spoločnosti sa rozhodli využiť eurofondy na nákup nových vozidiel,“ uviedla hovorkyňa podniku Michaela Karaffová.

Doplnila, že vzhľadom na objem financií vo výzve žiadajú 5 až 6 trolejbusov. Jeden môže stáť okolo 500-tisíc eur.

Staré trolejbusy majú poruchy pohonu, vzduchových zariadení a hrdzavejú im karosérie. „Vlani sme vynaložili takmer 235-tisíc na opravy a údržbu trolejbusov a ďalších takmer 104-tisíc na náhradné dielce,“ argumentuje hovorkyňa.

Chceli ich zrušiť

Pritom pred rokom a pol navrhoval podnik celú trolejbusovú trakciu zrušiť ako najmenej ekonomickú, nahradiť ju autobusmi a tento zámer obhajoval i primátor Richard Raši (Smer).

„V prípade ďalšieho prevádzkovania trolejbusovej trakcie bude z 27 trolejbusov potrebné v horizonte 2 až 3 rokov modernizovať 26. Z hľadiska objemu financií je výhodnejšia modernizácia ako nákup nových. Náklady na modernizáciu odhadujeme na sumu 14 miliónov,“ napísal podnik v roku 2012, pričom navrhol trolejbusy zrušiť.

Raši v roku 2012 vyhlásil, že Košice nie sú také veľké mesto, aby mohlo mať tri rovnocenné druhy MHD.

„Trolejbusovú dopravu nerozvíjalo v Košiciach od roku 1998 žiadne vedenie mesta. Aj v iných mestách Európy z ekonomických dôvodov trolejbusy zrušili, či utlmili,“ podporil návrh DPMK napriek svojim predvolebným sľubom o dobudovaní trolejbusového okruhu mesta.

Košičania vtedy spísali proti likvidácii trolejbusov petíciu a poslanci nakoniec nijako nerozhodli.

Názor vraj nezmenili

Aj keď teraz chcú mesto a DPMK predsa kupovať nové trolejbusy, tvrdia, že názor nezmenili.

„Opakovane sme deklarovali, že z hľadiska podielu a významu jednotlivých trakcií na MHD je prioritná autobusová (68 %), potom električková (24 %) a nakoniec trolejbusová (8 %), a investície sú záležitosťou finančných možností. Zároveň sme deklarovali, že ak bude možnosť investovať do trolejbusovej dopravy prostredníctvom eurofondov, využijeme ju,“ reagovala Karaffová.

Dodala, že ak budú vyhlásené ďalšie vhodné výzvy, budú pýtať peniaze na ďalšie nové trolejbusy i na modernizáciu trolejbusového vedenia.

Neprehliadnite tiež

ROZHOVOR

Okrem železiarní kupujú Číňania veľa vecí, nevníma ich ako hrozbu

Každá krajina je potenciálny terč terorizmu, tvrdí expert Schuyler „Sky“ Foerster.

FOTO TÝŽDŇA

Fotil haváriu, odfotil holú babu

Na internete sa objavujú zábery, nafotené vodičmi spoza volantu.

Technické služby v Rožňave majú nového riaditeľa

Mestský podnik plánuje naďalej vyrábať zámkovú dlažbu.

Na košickej Triede SNP panelová trať nebude

Terasan považuje za krivdu, že u nich koľajisko nezatrávnia.

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Šéf Orangeu: Pre roaming môžu zdražieť domáce hovory a dáta

Európska komisia začala pred niekoľkými rokmi tvrdo regulovať ceny roamingu

DOMOV

Bašternákovi pomáha pomalosť prokuratúry, sťahuje sa z vlastných firiem

Zo siedmich prípadov podnikateľa sú živé už len tri. Podozrenia týkajúce sa jeho majetku sa riešia podľa deravého zákona.

KOMENTÁRE

Len zmeny v školstve nás odklonia z cesty do pekiel

Nevzdelaná spoločnosť sa nedá spravovať.

Najčítanejšie na Košice Korzár


Inzercia - Tlačové správy


  1. Slováci čoskoro lídrami vo využívaní inteligentných domácností
  2. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie
  3. Zábavný aj sebavedomý
  4. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3
  5. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo
  6. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori
  7. Bezpečnostný pás vám chráni život, antivírus váš virtuálny svet
  8. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať?
  9. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu
  10. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare
  1. Zákaznícky servis Martinusu sa dostal medzi svetovú špičku
  2. Poradňa: Ako vybrať účet pre mladých
  3. Sajfa odkázal študentom:„Buďte nároční a vydržte!“
  4. S Kulinariom chutí jar lepšie!
  5. Výstavisko Agrokomplex opäť plné poľnohospodárskej techniky
  6. Udelenie akreditácie (certifikátu) pre Aktuárstvo na EU v BA
  7. Vzorový byt v projekte Nobelova
  8. Do ankety Slovenka roka 2017 je nominovaná aj Adriana Kolesárová
  9. Pripomenuli si Svetový deň vody 2017
  10. Vlastníci bytov sa zatiaľ požiarnym zábranám vyhýbajú
  1. Kĺby starnú s nami. S týmito radami ich udržíte fit čo najdlhšie 21 927
  2. Loďou Meraviglia po Stredozemnom mori 7 331
  3. Ikonický Harley-Davidson za bezkonkurenčnú cenu 5 946
  4. Kursalon Trenčianske Teplice: Výborné jedlo a chutné pivo 4 335
  5. Gamifikácia: Nový hit v učení finančnej gramotnosti na ZŠ 3 462
  6. Bývanie, ktoré vás oslobodí od stresu 3 182
  7. Obľúbené letné pneumatiky Matador Hectorra v novej generácii 3 3 173
  8. Testovanie elektrobicyklov v košickom Cassovare 3 031
  9. Zábavný aj sebavedomý 2 895
  10. Antibiotiká nie sú cukríky. Naozaj viete, kedy ich máte brať? 2 725

Už ste čítali?

Domov Najnovšie Najčítanejšie Desktop