KOŠICE. Ako presne plánuje Inlogis zo skupiny HB Reavis, víťaz súťaže na predaj Malinovského kasární, prestavať schátraný areál na nové centrum, ešte neprezradil.
Pritom mestu už predložil aj urbanistickú štúdiu, ktorá má byť podkladom pre schválenie územného plánu zóny pre novú štvrť.
V minulosti radnica požadovala zachovanie historických delostreleckých budov na Poštovej, teraz o nich zmienka v súťažných podkladoch nebola.
Nedozvedeli sme sa, či chce Inlogis zbúrať všetky budovy, kde a koľko parkovacích miest mieni vytvoriť, či aké najvyššie budovy postaviť, ani koľko pracovných miest a bytov má vzniknúť.
Ešte ani sami zrejme nevedia
Podľa investora je zbytočné analyzovať zverejnené vizualizácie a hľadať v nich odpovede, sú totiž nezáväzné a môžu sa meniť.
„Projekt sa nachádza vo fáze, keď je predčasné hovoriť o detailoch. Konkrétny koncept sa bude odvíjať aj od výsledkov pamiatkového, archeologického a dendrologického prieskumu. Zároveň budeme vyhodnocovať technický stav budov a rozsah environmentálneho znečistenia pozemkov,“ reagovala marketingová manažérka HB Reavis Slovakia Želmíra Zelenayová.
Inlogis ponúkol kúpnu cenu 5,5 milióna eur, o 100-tisíc viac, než chcelo mesto ako minimum. Druhú ponuku firmy TriGranit mesto vylúčilo, chýbal jej návrh ceny, ale i zložená zábezpeka.
Zo štvorhektárového areálu by malo byť centrum s obchodmi, reštauráciami, kaviarňami, kultúrnymi zariadeniami, službami, administratívou i bývaním.
„Spolu so zrevitalizovaním zelene to mestu prinesie nové pracovné miesta, no najmä pridanú hodnotu a oživenie opusteného areálu,“ uviedol výkonný riaditeľ HB Reavis Slovakia Adrián Rác.
Za 150 miliónov majú vybudovať nový komplex v priebehu piatich rokov. Napríklad iná investícia HB Reavis v Košiciach, Aupark na Námestí osloboditeľov, stála asi 100 miliónov.
Na byty majú tridsať percent plochy
Podľa územného plánu môže nový majiteľ stavať v kasárňach aj byty, ale len do tridsiatich percent plochy. Zeleň musí ostať minimálne na dvadsať percent územia. Takže to bude možné zastavať do osemdesiatich percent, z toho objektmi do šesťdesiatich percent.
„Parkovanie je potrebné dimenzovať pre celú kapacitu a uprednostniť podzemné,“ žiadalo v súťaži mesto.
Ďalej v podmienkach určilo, že z výšky zástavby trinásť metrov sa bude dať „vybehnúť“ a vytvoriť akcent - vežu až do výšky tridsiatich metrov, napríklad v rohu pri križovatke Kuzmányho – Poštová alebo v protiľahlej časti pri športovej hale.
Napríklad v Bratislave chystá Inlogis výstavbu 26-podlažných, 100-metrových bizniscentier.
Najdôležitejšie správy z východu Slovenska čítajte na Korzar.sme.sk. Všetky správy z Košíc nájdete na košickom Korzári