Riaditelia niektorých košických stredných škôl aj odbor školstva na Úrade KSK vítajú nápad ministra školstva Dušana Čaploviča.
Nie gymnáziá - školstvo je choré.
Centrálny plánovač sa nezaprie. Asi urobí aj poradovník... (Napr.: Elektro 1,7; Dopravna 4; Stavebna 2; strojarina 1,01) a podobne. Dopad je jasný."Každá vrchnosť je klamaná spôsobom, ako si to sama vyžaduje". Nájde sa spôsob zdola, ako to obísť. "Riaditelia niektorých košických stredných škôl aj odbor školstva na Úrade KSK vítajú nápad ministra školstva Dušana Čaploviča (Smer), aby na gymnáziách mohli študovať už len žiaci, ktorí dosahujú lepšie študijné výsledky ako bežný priemer...". KSK chce rušiť školy, ale nechce prevziať za to zodpovednosť... Školy chcú mať lepší image, ale bez prijatia zodpovednosti. Rozhodnutie "zhora" nie je krok správnym smerom. Je to SMER od zodpovednosti. Školám (a učiteľom) ponúka cestu ako sa zodpovednosti zbaviť - nie ako ju prevziať... Zbavia sa zodpovednosti za svoje rozhodnutia. Viac ako polovica gymnázií patrí do zriadovateľskej kompetencie KSK... Je skutočne najväčší problém s gymnáziami? Nie náhodou s úrovňou stredných škôl? Stredným školám netreba prijímačky - ale "vyhadzovačky". Kedy konečne začnú vyhadzovať žiakov, ktorí na to nemajú? Namiesto toho si ich držia - lebo peniaze idú na kus žiaka. Zmena sa musí urobiť v systéme a na to treba odvahu a rozvahu. Nestačia na to populistické vyhlásenia. (Nie gymnáziá - školstvo je choré. A nielen školstvo...)..školstvo je choré. A nielen školstvo..
Priemer to nezachráni, treba zmeniť napr. normatívne financovanie školstva. Chápem Vás, že z pohľadu Vašej školy by bolo najlepšie všetky ostatné zakázať - a mali by ste plný dom. Nie je nič jednoduchšie ( na prvý pohľad) ako riešiť to príkazmi a zákazmi. Niekto sa nimi bude riadiť, niekto nájde fintu a niekto "si vybaví". Za socializmu boli "smerné čísla" - cnie sa Vám? Ako mladý psychológ na Okresnej pedagogicko-psychologickej poradne som bol tajomnikom komisie ONV ktorá riešila "sporné prípady" - keď rodičia trvali na inej strednej škole, než im odporúčala ZDŠ. Ďakujem - neprosím. Plánovanie životov úradníkmi z Bratislavy? A na záver dáme "umiestenky" ?Najprv zmodernizujte priemyslovky!
Rodicia tlacia svoje deti na gymnazia najma preto, lebo ich nechu trapit technickym kreslenim, strojopisom na tisicrocnych strojoch a predmetmi ako elektrotechnika alebo zabezpecovacie zariadenia. Ti, co si presli priemyslovkami dobre vedia ake je to nezmyselne trapenie. Radsej nech decko s tahakmi prejde chemiu a dejepis, akoby malo zhanat tus a pravitka, vykresy a ucit sa co je rele a ine stredoveke ptakoviny, nehovoriac o chodeni na prax!nesúhlasím,
"Radsej nech decko s tahakmi prejde chemiu a dejepis, akoby malo zhanat tus a pravitka, vykresy a ucit sa co je rele a ine stredoveke ptakoviny, nehovoriac o chodeni na prax!" najmä s touto vetou nesúhlasím. Z gymnázia nemáš vôbec nič, neviem čo je zlé na chodí na prax. Jeden-dva dni sa uleješ zo školy, a najmä vieš niečo manuálne robiť, nie len si plniť hlavu kravinami typu matika, fyzika. Za dalšie, gympl bez výšky je nanič, takže radšej byť vyučený niekto, a samozrejme v dnešnej dobe ajtak pomaly nikde neuplatníš výšku, a robíš obyčajnú robotu ako všetci zo SOŠ, SPŠ... Je smutné že väčšina detí nevie kam chce ísť, a preto sa nechajú nahovoriť rodičmi na čokoľvek, a potom to ľutujú, zataľ čo poznám gymnazistov tak len ľutujú. Ale mne by určite rodič neprikázal žiadnu školu, vybral by som si sám....všetky školy
by mali byť cirkevné!!! nechce sa mi písať o dôvodoch, ale je to tak. rozdelil by som ich cirkvám podľa pomeru aký zastupujú a nech učia.Toto naozaj nemôžeš myslieť vážne
Nie som proti viere, ale vnucovať ju každému, kto chce mať dobré vzdelanie!?V podstate súhlasím
i keď tá istá známka z rôznych škôl skrýva za sebou iné vedomosti. Zriaďovanie gymnázií sa stalo národným folklórom. Väčšinou, okrem názvu nemajú veľa spoločného s naozajstným gymnáziom. Som za ich redukciu a predovšetkým uchádzačov okrem materskej ZŠ preosiať veľmi náročnými prijímačkami.Na VŠ...
sa v súčastnosti dostane ktokoľvek čo má maturitu takže štúdium na VŠ nie je výsadou len gymnazistov. A bohužiaľ aj VŠ berú všetko čo reaguje na svetlo a tmu rovnako ako na gymnáziá, SOŠ a pod. Toto je obraz nášho školského systému, ktorý nám závidel SVET.Nie,viac gymnázií
veď najúspešnejší sú právnici ... nevidíte, ako kvôli nim Slovensko rozkvitá ... :)Šéf odboru školstva p. Kandráč
„S pánom Čaplovičom sa zhodneme, že bude potrebný legislatívny zásah.Ani pre štát nie je dobré, ak mnohí absolventi gymnázií končia na úrade práce, pričom s odbornou školou by sa vedeli lepšie uplatniť v praxi,“ Cit. SME: Úrady práce pritom spomedzi absolventov evidujú najviac tých, ktorí vyšli z odborných škôl a učilíšť. Na sklonku februára to bolo okolo 24-tisíc z 30-tisíc nezamestnaných absolventov. Zhruba 2500 vyšlo z gymnázií. Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/6324573/ne... Nech na tieto cisla odpovie p. Sef odboru skolstva, ked nieco hovori /o nezamestnanosti gymnazistov/, mal by o faktoch nieco vediet, lebo inak je to bud nevedomost, nekompetentnost alebo pchanie sa do ..... buducemu ministrovi.no prečo asi
je najmenej gymnazistov evidovaných na úradoch práce? Obrovské prekvapenie - je to tým, že skoro všetci pokračujú v štúdiu na VŠ. Na ÚP sa potom objavia až o 3 - 5 rokov ako absolventi VŠ. Takže to nie je tým, že by boli gymnazisti nejako uplatniteľní, ale naopak, bez VŠ vlastne nevedia nič. Súhlasím, že gymnáziá boli degradované na školy pre každého a priemyslovky majú prestíž ako kedysi 2 ročné učňovky bez maturity. Ale úplne by stačilo zmeniť systém financovania - zaviesť smerné čísla na gymnáziá a viac peňazí nedať. Okrem toho každoročný monitor a neúspešných vyradiť. Riaditelia by si rozmysleli brať trotlov, lebo by prichádzali o peniaze. Ale to sú len utópie, v tomto slopakistane sa fair-play nenosí, tu sa veci neriešia, tu sa vybavujú cez známych.A racionalizácia školstva v KSK ...
A racionalizácia školstva v KSK zrazu dostáva úplne iný rozmer p. KANDRÁČ. No kam umiestnite žiakov čo sa nedostanú na gymnáziá??? Kde nájdete nové priestory??? Odkiaľ vezmete učiteľov??? Z čoho to všetko zaplatíte??? Došlo a ešte dôjde na slová všetkých oponentov racionalizácie po SLOVENSKY. Som veľmi zvedavý ako z toho racionalizátor KANDRÁČ racionálne vykorčuľuje.Posudzovaie podla priemeru- hlupost
Priemer do 1,5?? Nie je to objektivne hodnotenie: co na jednej skole moze byt prestiz a elita na druhej skole moze priemer 1,5 znamenat podpriemer. Podla mna najobjektivnejsim sposobom su prijmacky, tam dieta ukaze ci je pravda, ze ten ucitel na n om fakt sedel a preto nosilo domov trojky alebo si tie trojky zasluzilo. Eliminuje sa tak aj vplyv ucitelov na buducost deti - pamatam si na otazky ucitelov deviatakom pri kruzkovani znamok: " a ty Durko, na aku znamku sa citis, dvojku alebo trojku? A na aku skol sa to vlastne hlasis??.... Na gymnazium?????!!! Tak to moj zlaty ti musim dat trojku na vysvdceni, to by som nemohla kludne spavat, keby si sa dostal na gymnazium..!!! So zlym priemerom, ale Durko tie prijmacky urobil,zmaturoval aj spromoval....ziaden caplovic,ani pani ucitelka mu v tom nezabranili....