Najprv polícia s jednosmerným centrom Košíc nesúhlasila. Smer vymenil šéfa, prišiel Bukuš. Už súhlasí.
Fero s dlhym...
menom... Príspevok je mimo misu len zdanlivo. V súvislosti s výstavbou obchodnoadministratívnozábavného centra na Námestí osloboditeľov mala byť riešená doprava - aj cyklistická doprava. Okrem toho, že nebola vyriešená automobilová doprava nebola vyriešená ani doprava cyklistická. Cieľom Critical mass je upozorniť na to, že v mestách má miesto nielen automobilová, ale aj cyklistická doprava. Ak mate bicykel - príďte sa podporiť :-)Na margo cyklodopravy...
... by som doplnil, že regulačný plán bývalého Námestia osloboditeľov ráta(l) sa prepojením cyklistickej cestičky na Hlavnej z tou na Južnej triede. Toto prepojenie realizované nebolo. Rovnako sa mala cyklistická cestička vybudovať až v (dodnes neexistujúcej) pešej zóne na severnom okraji AU-sarkofágu. Podotýkam, že veľactený autor "konečného riešenia" dopravy (ktorý naprojektuje to, čo si objednávateľ objedná nehľadiac, či je to v súlade/rozpore s regulatívami, resp. si z regulatív vyberá a fabuluje záväzné, menej záväzné a úplne nezáväzné) sa pred časom vyjadril, že citujem: "riešenie cyklistickej dopravy okolo Auparku je pripravené, ale sa nemôže až do kolaudácie realizovať, lebo sa tu nájdu opäť kritici, že sa robí niečo čo nebolo v projekte a tak je to určite čierna stavba ?!" Corpus delicti: http://korzar.sme.sk/diskusie/...Ďakujem Ferovi s dlhým ...
V súvislosti s likvidáciou Námestia osloboditeľov mala byť riešená doprava - aj cyklistická doprava. Nebola vyriešená automobilová doprava a nebola vyriešená ani doprava cyklistická. Napriek tomu, že viceprimátor Lazár prisľúbi riešenie do dvoch týždňov nie je vyriešené prepojenie Južná trieda - Hlavná ulica dodnes. (L.Lazár na Mestskom zastupiteľstve 19.09.2011): "...Mesto prijalo riešenie, a ja vám garantujem, že v okolí Auparku budú cyklistické chodníky. Investor už dostal úlohu, myslím, že na to má ešte dva týždne." Viac tu: http://bicykel-kosice.webnode.... Taktiež nie je vyriešená cyklodoprava po spojnici Štúrova Palackého. Cieľom Critical mass je upozorniť na to, že v mestách má miesto nielen automobilová, ale aj cyklisticaká doprava. (aj na "nultom okruhu") Ak mate bicykel - príďte sa podporiť :-) http://bicykel-kosice.webnode....cau
ja budem rad ak prestanu cyklisti ohrozovat nas chodcov a budu jazdit tam kde maju po cestach,a to co sa deje v centre je abnormalne,cyklista nepatri do centra kde je oddychova zona,kde santia deti,je to chore a nevidel som to nikde vo svetenie som z KE
Ale ak to mamu cyklisti v KE rovnake ako inde na Slovensku tak ich chapem. Nikde vo svete sa nestretnes s tym aby ta cyklisticky chodnik previedol cez krizovatku zelenym (cyklistickym) prechodom (na ktorom mi tetusky nadavaju, ze po prechode sa nesmie jazdit, pricom oni zavadzaju mne a svoju bielu zebru maju prazdnu) a tam si zistil, ze nepokracuje nikam a si na obycajnom chodniku... Vacsina cyklistickych chodnikov v mestach u nas je kratkych a nemaju ani zmysluplny zaciatok, ani koniec, casto absolutne nenapojene na cestu, po ktorej by sa dalo v jazde pokracovat (cize dobre tak do statistik a nie na normalne pouzivanie). Pripadne tie dlhsie su casto rozbitejsie ako nas rozbite cesty a tak radsej jazdim po cestach. Mnoho cyklistov sa boji jazdit po cestach v meste kvoli blaznivym individuam za volantom, preto radsej riskujuc natahovacky s policajtmi jazdia po chodnikoch. Cez centrum sa nesmie jazdit na bicykli napr. v Martine a nepovazujem to za dobre, lepsie by podla mna bolo, ak by bol vyznaceny nejaky cyklochodnika cyklisti jazdili len nim. Teraz sa centrom jazdi (pokial tam nei su mestski policajti) a jazdi sa po celej sirke, co je pre chodcov neprijemnejsie ako keby sa mohli stretnut s cyklistami len na jednom vyznacenom mieste. Jazdi sa nim preto, ze nie je ziaden iny cyklochodnik, ktorym by sa dalo normalne obist- okolite ulice su nerovne s mnozstvom krizovatiek, hlavny obchvat je jednosmerny a preplneny autami, ze je problem cez neho prejst aj po prechode- cize nie preto, zeby sa cyklistom chcelo jazdit centrom, ale preto, ze nie je bezpecnejsia ani rychlejsia a ani pohodlnejsia alternativa k zakazanej trase... V KE som uz nejaky ten cas sice nebol, ale nie je nahodou na namesti cyklisticky chodnik? Ak ano, tak na ten chodnik nepatria deti a nie cyklisti. Ja osobne jazdim kadial mi to vyhovuje a kadial je to najrychlejsie, ale ked vidim behajuce dieta alebo podivne sa motajuce individuum, tak si od nich drzim taku vzdialenost a rychlost, aby som v pripade akejkolvek zmeny ich pohybu dokazal zastavit. BTW- ako som uz spominal v KE nie som casto, ale vysvetli mi niekto ako sa bude dat dostat z vlakovej /autobusovej stanice napr. k Auparku? Pride mi nelogicke, ze obe okruhy idu jednym smerom a pre rychlost pohybu by bolo podla mna lepsie, ak by jeden (bud nulty alebo prvy siel opacne... to je len taka moja uvahasuhlasim s tebou
neviem, preco by sa mali cyklisti motať na ceste s niekoľkymi pruhmi-napr. okolo Auparku, ked mozu na presun bez problemov využit hned vedlajsie subezne cesty a bez problemov sa vsade dostanuno podla tej mapy
no podla tej mapy sa zo zeleznicnej stanice k auparku inak dostat neda... aspon to tak vyzera"razantnejší" Bukuš...?!
kdežeby! Viac "tvárniteľnejší" aj s primátorom Rašim SMER-u http://flog.pravda.sk/ehmkkosi...F1
to je priprava na F1? :)re: pragmaticky clovek
Vestci su spokojni. Investor Auparku USETRIL (pripominam tym s kratsou pamatou: pozmok mu "predal" este Trebula (v sucasnosti Zupan KSK, SMER-SD, prax v duchu najlepsich rodinnych tradicii (tatko bol tiez svojho casu primatorom, ale este v komunistickom tricku) A toho usetreneho bolo dost (asi nestacilo, ze pozemok na poslednej nezastavanej ploche vedla historickeho centra a jedinej takejto VELKEJ ploche v intravilane dostal za bagatel), takze nepochybne sa s usporou SOLIDARNE rozdelil. Dana uprava umozni bezkolizny vjazd do podzemnych garazi pripravovaneho rozsirenia "byvania v parku" kde si ludia byvajuci v "nebytovom dome" odkroja (v porovnani s predchadzajucim pripadom VEEEEELKOU LYZICOU) z dalsieho kusiska VEREJNEHO prostredia (posledna zelena oaza pri historickoej pamiatkovej rezervacii. Ako tu napisal uz niekto iny, kvoli 200 metrom sa budu obchadzat kilometre ... pani POLITICI si PRETLACILI svoje. Proti zdravemu rozumu, ale co tam potom. Pokial ide o "odbornost" pani odbornici by sa mali ist postavit na krizovatku Fejova/Sturova, (spominane protismerne esicko) a vypocitat v spicke PRIEPUSTNOST tohoto "odborneho" riesenia. Pozyvam ich aj na prejazd "rozsirenej pesej zony" s mojimi predskolakmi na bycikloch. Idylka. Hlavne ze sme najmenej na polstorocie "zabetonovali" sucasny stav a ZABRANILI riesit dopravu na urovni doby (mimourovnove riesenie). Pomocna otazka: Povodne mimourovnove riesenie dopravy pri Auparku bolo 800 milionov Sk, v poslednej faze, ked sa hovorilo o nemoznosti ho realizovat pre vysoku cenu uz suma presahovala miliardu. Aky diel asi stacil na presvedcenie ludi, ktori schvalili/presadili "genialne" alternativne riesenie"?Presne tak, my sem tu páni!
Po volbach nam politici ukazuju, za co maju obyvatelov mesta. Vsetko sa to deje kvoli par ludom, co bohatnu na vystavbe v mestskom parku (vidno z toho ako o tom radnica úporne čuši), zdovodnenie Auparkom je len balonik. Že na zjednosmernenie dopravy doplati vacsina obyvatelov, nasi voleni radní páni zvysoka kaslu. Ale ked su Kosicania ako ovce a je im to jedno... Asponze najblizsie volby budu uz na jesen.neschvali
nam nieco policia? Nevadi, zmenime jej sefa a uz je to v suchu. Nevadi ze je to minimalne kontroverzne riesenie (ak nie uplna hovadina), my sme sa tak rozhodli, tak to tak bude. Lazarove tvrdenie ze "Zjednosmernenie mestu pomôže. Ak sa mýlime my, mýlia sa tiež odborníci" je presne v duchu kto nechcije s nami chcije proti nam. Vivat SMRAD- socialisticka kleptokracia a jej polomafiansky nimandi v cele nasho mesta. TFUJ :(Opäť pripomínam ,
že danou zmenou sa počet jazdných pre motoristov zo severu na juh a naopak v uliciach Moyzesova a Štefánikova ZNÍŹI na polovicu. a premávka sa nútene zvýši. Teraz zo severu na juh : 2 pruhy na Moyzesovej a 2 pruhy na Štefánikovej. Po zmene : Moyzesova 2 pruhy , Štefánikova NULA.Mestsky okruh F1 ci pre MMM...?
Preco su tie okruhy dva-aj Kovacska bude jednosmerna subezne aby sa vodici museli vozit okolo celeho mesta...?Cyklisticke pruhy ako sucast okruhu nikoho nenapadli...:-((Kosice chcu byt ako New York,ved ked uz maju Bronx-LIX tak mozu mat aj jednosmernu dopravu...:-))Pamätník
Vsetko je pekne ze mesto chce riesit dopravu v meste ale mesto by taktiez mohlo riesit aj to ze v spominanom pamatniku padlych pri oslobodzovani Kosic sa najnovsie zgrupuju ciganske tlupy a piju tam , robia bordel a tym cely pamatnik zneuctievaju. Chudaci vojaci nemaju pokoj ani po smrti a musia sa v tom hrobe s toho vsetkeho obracat ako vrtule. Nebyt tych vojakov co nas oslobodili tak tu nie su ani cigani lebo by ich nemci vystrielali tak mohli by sa troska uctivejsie spravat k tomu pamatniku. A mestska policia okrem toho ze dava pokuty vodicom co robi? Preco tam nejde robit poriadky? Mohol by to precitat aj ten pan poslanec co tu stale obhajuje ciganov , myslim ze sa vola Ihnat a nech ide aj on tym pijucim a bordel robiacim ciganom vysvetlit ako sa maju spravat pri hroboch,on tak rad tu vypisuje ako chodi medzi nich.bukus
musi prikyvovat, coskoro ma vystriedat Abela.mozno by nebolo odveci vyskusat na tom
Cassoviaringu elektrobusy v trase povodnej elektricky c. 3-. Samozrejme sa to da aj vyskusat autobusmi...:), ktore by obehavali len v tom hlavnom smere zo stanice cez Masarykovu na Moyzesku a odbockou pri starom placi (pre nakupujucich na trhu) prejst na Kuzmanyho, aby bola zastavka na rohu Florianskej pre zamestnancov z pivovaru ! Pokracovat sturovou. zastavka pre kulturpark na stanicu Myslim, ze by to mohlo odlahcit napr v centre a viac ludi by vyuzivalo MHD. Interval by mal byt kazdych 15 minut, v spicke 10. Ukazalo by sa, ci ludia vyuzivaju takuto trasu este pred rozhodnutim o IDS. Ked sa uz spomina Aupark ten by tu prevadzku v roku 2013 mohol aj zafinancovat, aby kosicania mali ten okruh zdarma, podobne ako ma tesco zdarma linku. Urcite aj navstevnici EHMK by ocenili, ze sa nemusia dohodovat s revizormi...:) A bolo by to prepojenie stanice , Tabacky, a kasarni Kulturpark bez potreby prechadzat cez krizovatky, semaforyKdeže,ale Počtom policajtov sme veľmoc
To nie je len pre autobusy, predsa je to aj pre policajtov, vdaka ktorym sme Velmoc. "Slovensko má trikrát toľko policajtov ako rovnako veľké Fínsko. " Čítajte viac: http://www.sme.sk/c/6472259/po... Ved len v tejto diskusii je vymenovanych tolko negativnych nasledkov na dopravu v centre, ze tazko povedat, kto viac zodpoveda za tuto sprostost, ci autor riesenia alebo ti, co ho zo Smeru presadzuju.Hurááááá.....
sme veľmoc....!! Občania....kto ešte nie je policajtom,prihláste sa u súdruha Žinčicu(Bukuša).Stačí správne prikyvovať!!A je to!
Pat (mesto Košice) a Mat (presnejšie Šach Mat, t.j. auPark) to spolu zvládli! Jednosmerné okruhy dokážu kritikom oklieštenia kompetencií ÚHA (Útvaru hlavného architekta), že Košice nepotrebujú túto brzdu pokroku. aupark ho plne nahradil. Dopravu v Košiciach vďaka nevhodnému umiestneniu svojej stavby rozhýbal tak, ako ešte nikto. Tých rôznorodých pracovných verzií dopravy už bolo zverejnených (aj odstránených) toľko (napr. http://www.uloz.to/10906073/ko... že vypovedajú iba o „odbornom“ tápaní a dodatočnom hľadaní najprijateľnejšieho zla. Jedným slovom vabank. Je to doslova t(r)est trpezlivosti na nás, Košičanov. Výstavbou počnúc a výsledkom končiac. Neviem, prečo Lazár s primátorom hovoria o odborníkoch v množnom čísle, keď autorom všetkého je iba jeden „odborník“ v službách auparku – Ing. Titl. V minulosti tu aj diskutoval a vášnivo obhajoval svoje diela. Dávnejšie sa odmlčal, vari po zárobku už ho verejná mienka prestala zaujímať? S Lazárom môžem súhlasiť iba s vetou: „....peniaze, ktoré sa mali (t.j. auPark v zmysle stavebného rozhodnutia) použiť na otočenie pamätníka, radšej investujeme (t.j. mesto Košice) do dopravy, čo by sme aj tak časom museli.“A žije ešte
náš expert? Lebo aj mne sa už zdá pridlho, čo sa vôbec neozýva. Asi by bolo vhodné, aby ľuďom vysvetlil, ako im pomôže takéto zokruhovanie, keď MHD bude obojsmerná, t.j. 2 pruhy mínus a keď sa budú chcieť niekam dostať z "nesprávneho" - protiokružného smeru, budú musieť robiť kilometre jazdy mestom navyše. Ja osobne v tom žiaden prínos nevidím, ale možno by ma pán expert presvedčil o tom, že sa mýlim. A na ten prísľub cyklotrás si tiež spomínam. Len asi tí, čo by mali na to pamätať, majú s pamäťou akési problémy.Tiež si to myslím.
A nechápem, keď už dva okruhy - oranžový a červený, prečo musia byť oba v rovnakom smere. Veď keby boli navzájom opačne zokruhované, autá by sa nemuseli po meste "kolotočovať". A tiež nechápem, prečo musí mať MHD vyhradený celý pruh (teda 2, lebo v oboch smeroch) pre seba.Verejnoprospešné okruhy?
Vychádzajme z toho, že jednosmerné okruhy sú vlastne vyvolanou investíciou auParku. Ten to priznáva tvrdením, že ich realizáciu chce zaplatiť (netešme sa dopredu, veď čo všetko už chcel zaplatiť?). A keď má platiť, prečo by mal uprednostniť verejnoprospešné riešenie pred najlepším riešením pre seba? Čím je daný smer vnútorného okruhu, neviem. Ale SMER vonkajšieho okruhu sa mi zdá dosť jasný. Tipujem, že tým dôvodom je náhle a nikdy nevysvetlené upustenie od výstavby jedného jazdného pruhu v smere od Palackého na Štúrovu. Keby sa v tomto smere zrealizovali pôvodne naprojektované 2 jazdné pruhy, retardér Fejova by nemusel byť vôbec alebo by plnil len kapacitne odľahčujúcu funkciu ku priamemu smeru Štúrova – Palackého, zdôrazňujem BEZ KRIŽOVANIA protismeru. Takto je smer okruhu vynútený a žiaľ Titlov „stredoeurópsky unikát“ na Fejovej nijako nerieši, ale konzervuje na večné veky. Pritom aj on sám v článku http://kosice.korzar.sme.sk/c/... upozorňuje, že ide len o dočasné riešenie a že pri realizácii jednosmerného mestského okruhu „protismer bude presmerovaný cez severný okraj centrálnej mestskej zóny.“Zaobalene sa tomu hovorí demagógia, nezaobalene klamanie. Ak sa v tejto úvahe mýlim, pán dopravný expert Titl určite rád preruší mlčanie a opraví ma, aby som nešíril demagógiu ja. Oveľa väčšou záhadou pre mňa je to, prečo sa auPark tak iniciatívne hrnie do dopravných riešení, z ktorej povinnosti by sa pri nadštandardných vzťahoch s mestom za normálnych okolností ľahko vyzul. Vonkajší okruh s výnimkou zakomponovaného výjazdu na západ do Fejovej ulice totiž prináša pre auPark v porovnaní s terajším stavom len nevýhody. Podľa nákresu totiž vjazdy do parkoviska z východu od Palackého sa stanú na jednosmernej komunikácii zbytočnými. Ak nákresu rozumiem, tak autá prichádzajúce od Furče sa do auParku dostanú iba absolvovaním vyhliadkovej jazdy okolo centra.Navrhujem ,
aby každý , kto je proti tomuto idiotskému "riešeniu" dopravy požiadal písomne, alebo mailom svojho poslanca, aby na zasadnutí mestského zastupiteľstva žiadal zrušenie plánovanej zmeny.