Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Polícia už súhlasí so zjednosmernením centra Košíc

Najprv polícia s jednosmerným centrom Košíc nesúhlasila. Smer vymenil šéfa, prišiel Bukuš. Už súhlasí.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
61 príspevkov

  • L. Rovinsky
    Prémium
    Zablokovaný príspevok. Dôvod: reklama (propagovanie značky)
    • Fero s dlhym.... menom...
      Prepacte p. Rovinsky ale tento Vas prispevok je uplne mimo temu a ja byt admin Vam ho zmazem. aj ked mam Vase aktivity celkom rad... :(
      • L. Rovinsky
        Prémium

        Fero s dlhym...

        menom... Príspevok je mimo misu len zdanlivo. V súvislosti s výstavbou obchodnoadministratívnozábavného centra na Námestí osloboditeľov mala byť riešená doprava - aj cyklistická doprava. Okrem toho, že nebola vyriešená automobilová doprava nebola vyriešená ani doprava cyklistická. Cieľom Critical mass je upozorniť na to, že v mestách má miesto nielen automobilová, ale aj cyklistická doprava. Ak mate bicykel - príďte sa podporiť :-)
        • veteran

          Na margo cyklodopravy...

          ... by som doplnil, že regulačný plán bývalého Námestia osloboditeľov ráta(l) sa prepojením cyklistickej cestičky na Hlavnej z tou na Južnej triede. Toto prepojenie realizované nebolo. Rovnako sa mala cyklistická cestička vybudovať až v (dodnes neexistujúcej) pešej zóne na severnom okraji AU-sarkofágu. Podotýkam, že veľactený autor "konečného riešenia" dopravy (ktorý naprojektuje to, čo si objednávateľ objedná nehľadiac, či je to v súlade/rozpore s regulatívami, resp. si z regulatív vyberá a fabuluje záväzné, menej záväzné a úplne nezáväzné) sa pred časom vyjadril, že citujem: "riešenie cyklistickej dopravy okolo Auparku je pripravené, ale sa nemôže až do kolaudácie realizovať, lebo sa tu nájdu opäť kritici, že sa robí niečo čo nebolo v projekte a tak je to určite čierna stavba ?!" Corpus delicti: http://korzar.sme.sk/diskusie/...
        • L. Rovinsky
          Prémium

          Ďakujem Ferovi s dlhým ...

          V súvislosti s likvidáciou Námestia osloboditeľov mala byť riešená doprava - aj cyklistická doprava. Nebola vyriešená automobilová doprava a nebola vyriešená ani doprava cyklistická. Napriek tomu, že viceprimátor Lazár prisľúbi riešenie do dvoch týždňov nie je vyriešené prepojenie Južná trieda - Hlavná ulica dodnes. (L.Lazár na Mestskom zastupiteľstve 19.09.2011): "...Mesto prijalo riešenie, a ja vám garantujem, že v okolí Auparku budú cyklistické chodníky. Investor už dostal úlohu, myslím, že na to má ešte dva týždne." Viac tu: http://bicykel-kosice.webnode.... Taktiež nie je vyriešená cyklodoprava po spojnici Štúrova Palackého. Cieľom Critical mass je upozorniť na to, že v mestách má miesto nielen automobilová, ale aj cyklisticaká doprava. (aj na "nultom okruhu") Ak mate bicykel - príďte sa podporiť :-) http://bicykel-kosice.webnode....
        • janko esus

          cau

          ja budem rad ak prestanu cyklisti ohrozovat nas chodcov a budu jazdit tam kde maju po cestach,a to co sa deje v centre je abnormalne,cyklista nepatri do centra kde je oddychova zona,kde santia deti,je to chore a nevidel som to nikde vo svete
          • martvir
            tak to si toho vela nepresiel.... co taky amsterdam? krasny priklad symbiozy elektriciek, aut, bicyklov a ludi... nikto sa tam nestazuje...
            • janko esus
              • martvir
                • janko esus
                  • martvir
                  • michal.131
          • michal.131

            nie som z KE

            Ale ak to mamu cyklisti v KE rovnake ako inde na Slovensku tak ich chapem. Nikde vo svete sa nestretnes s tym aby ta cyklisticky chodnik previedol cez krizovatku zelenym (cyklistickym) prechodom (na ktorom mi tetusky nadavaju, ze po prechode sa nesmie jazdit, pricom oni zavadzaju mne a svoju bielu zebru maju prazdnu) a tam si zistil, ze nepokracuje nikam a si na obycajnom chodniku... Vacsina cyklistickych chodnikov v mestach u nas je kratkych a nemaju ani zmysluplny zaciatok, ani koniec, casto absolutne nenapojene na cestu, po ktorej by sa dalo v jazde pokracovat (cize dobre tak do statistik a nie na normalne pouzivanie). Pripadne tie dlhsie su casto rozbitejsie ako nas rozbite cesty a tak radsej jazdim po cestach. Mnoho cyklistov sa boji jazdit po cestach v meste kvoli blaznivym individuam za volantom, preto radsej riskujuc natahovacky s policajtmi jazdia po chodnikoch. Cez centrum sa nesmie jazdit na bicykli napr. v Martine a nepovazujem to za dobre, lepsie by podla mna bolo, ak by bol vyznaceny nejaky cyklochodnika cyklisti jazdili len nim. Teraz sa centrom jazdi (pokial tam nei su mestski policajti) a jazdi sa po celej sirke, co je pre chodcov neprijemnejsie ako keby sa mohli stretnut s cyklistami len na jednom vyznacenom mieste. Jazdi sa nim preto, ze nie je ziaden iny cyklochodnik, ktorym by sa dalo normalne obist- okolite ulice su nerovne s mnozstvom krizovatiek, hlavny obchvat je jednosmerny a preplneny autami, ze je problem cez neho prejst aj po prechode- cize nie preto, zeby sa cyklistom chcelo jazdit centrom, ale preto, ze nie je bezpecnejsia ani rychlejsia a ani pohodlnejsia alternativa k zakazanej trase... V KE som uz nejaky ten cas sice nebol, ale nie je nahodou na namesti cyklisticky chodnik? Ak ano, tak na ten chodnik nepatria deti a nie cyklisti. Ja osobne jazdim kadial mi to vyhovuje a kadial je to najrychlejsie, ale ked vidim behajuce dieta alebo podivne sa motajuce individuum, tak si od nich drzim taku vzdialenost a rychlost, aby som v pripade akejkolvek zmeny ich pohybu dokazal zastavit. BTW- ako som uz spominal v KE nie som casto, ale vysvetli mi niekto ako sa bude dat dostat z vlakovej /autobusovej stanice napr. k Auparku? Pride mi nelogicke, ze obe okruhy idu jednym smerom a pre rychlost pohybu by bolo podla mna lepsie, ak by jeden (bud nulty alebo prvy siel opacne... to je len taka moja uvaha
          • reprak
            Tak toto je hlod roka: "cyklista nepatri do centra kde je oddychova zona,kde santia deti,je to chore a nevidel som to nikde vo svete "... Ja som praveze nikde vo svete nevidel, aby sa mamicky chodili "rekreovat" s detmi do vydlazdeneho centra mesta. Na to su parky, oddychove zony mimo mesta atd. Neviem ako koho, ale mna od mala rodicia ucili, ze ani pesia zona nie je na to aby som po nej behal ako zmyslov zbaveny, ze tam je ruch a nemozem sa motat pod nohy.
  • jgp

    re: pragmaticky clovek

    Vestci su spokojni. Investor Auparku USETRIL (pripominam tym s kratsou pamatou: pozmok mu "predal" este Trebula (v sucasnosti Zupan KSK, SMER-SD, prax v duchu najlepsich rodinnych tradicii (tatko bol tiez svojho casu primatorom, ale este v komunistickom tricku) A toho usetreneho bolo dost (asi nestacilo, ze pozemok na poslednej nezastavanej ploche vedla historickeho centra a jedinej takejto VELKEJ ploche v intravilane dostal za bagatel), takze nepochybne sa s usporou SOLIDARNE rozdelil. Dana uprava umozni bezkolizny vjazd do podzemnych garazi pripravovaneho rozsirenia "byvania v parku" kde si ludia byvajuci v "nebytovom dome" odkroja (v porovnani s predchadzajucim pripadom VEEEEELKOU LYZICOU) z dalsieho kusiska VEREJNEHO prostredia (posledna zelena oaza pri historickoej pamiatkovej rezervacii. Ako tu napisal uz niekto iny, kvoli 200 metrom sa budu obchadzat kilometre ... pani POLITICI si PRETLACILI svoje. Proti zdravemu rozumu, ale co tam potom. Pokial ide o "odbornost" pani odbornici by sa mali ist postavit na krizovatku Fejova/Sturova, (spominane protismerne esicko) a vypocitat v spicke PRIEPUSTNOST tohoto "odborneho" riesenia. Pozyvam ich aj na prejazd "rozsirenej pesej zony" s mojimi predskolakmi na bycikloch. Idylka. Hlavne ze sme najmenej na polstorocie "zabetonovali" sucasny stav a ZABRANILI riesit dopravu na urovni doby (mimourovnove riesenie). Pomocna otazka: Povodne mimourovnove riesenie dopravy pri Auparku bolo 800 milionov Sk, v poslednej faze, ked sa hovorilo o nemoznosti ho realizovat pre vysoku cenu uz suma presahovala miliardu. Aky diel asi stacil na presvedcenie ludi, ktori schvalili/presadili "genialne" alternativne riesenie"?
    • fighoo
      Zabuds este na hotel v parku a tomu sa hodi zjednosmernenie kvoli vstupu do podzemnych garazi
      • cogito

        Presne tak, my sem tu páni!

        Po volbach nam politici ukazuju, za co maju obyvatelov mesta. Vsetko sa to deje kvoli par ludom, co bohatnu na vystavbe v mestskom parku (vidno z toho ako o tom radnica úporne čuši), zdovodnenie Auparkom je len balonik. Že na zjednosmernenie dopravy doplati vacsina obyvatelov, nasi voleni radní páni zvysoka kaslu. Ale ked su Kosicania ako ovce a je im to jedno... Asponze najblizsie volby budu uz na jesen.
      • Chrobáčik_156815
        Bingo!!!! Veď to je hlavný dôvod zjdnosmernenia Štefánikovej ulice. Predsa "tí" (pár kusov) bývajúcich v Mestskom parku nebudú obchádzať dookola.... :-( Veď radšej my, všetci "ostatní" budeme musieť obchádzať.... pekne dokolečka dokola....nabeháme kopu km a "zamoríme" výfukovými plynmi celé Ke.
  • Blacky!

    neschvali

    nam nieco policia? Nevadi, zmenime jej sefa a uz je to v suchu. Nevadi ze je to minimalne kontroverzne riesenie (ak nie uplna hovadina), my sme sa tak rozhodli, tak to tak bude. Lazarove tvrdenie ze "Zjednosmernenie mestu pomôže. Ak sa mýlime my, mýlia sa tiež odborníci" je presne v duchu kto nechcije s nami chcije proti nam. Vivat SMRAD- socialisticka kleptokracia a jej polomafiansky nimandi v cele nasho mesta. TFUJ :(
  • lanti

    Opäť pripomínam ,

    že danou zmenou sa počet jazdných pre motoristov zo severu na juh a naopak v uliciach Moyzesova a Štefánikova ZNÍŹI na polovicu. a premávka sa nútene zvýši. Teraz zo severu na juh : 2 pruhy na Moyzesovej a 2 pruhy na Štefánikovej. Po zmene : Moyzesova 2 pruhy , Štefánikova NULA.
  • orim99

    Mestsky okruh F1 ci pre MMM...?

    Preco su tie okruhy dva-aj Kovacska bude jednosmerna subezne aby sa vodici museli vozit okolo celeho mesta...?Cyklisticke pruhy ako sucast okruhu nikoho nenapadli...:-((Kosice chcu byt ako New York,ved ked uz maju Bronx-LIX tak mozu mat aj jednosmernu dopravu...:-))
  • Maker25

    Pamätník

    Vsetko je pekne ze mesto chce riesit dopravu v meste ale mesto by taktiez mohlo riesit aj to ze v spominanom pamatniku padlych pri oslobodzovani Kosic sa najnovsie zgrupuju ciganske tlupy a piju tam , robia bordel a tym cely pamatnik zneuctievaju. Chudaci vojaci nemaju pokoj ani po smrti a musia sa v tom hrobe s toho vsetkeho obracat ako vrtule. Nebyt tych vojakov co nas oslobodili tak tu nie su ani cigani lebo by ich nemci vystrielali tak mohli by sa troska uctivejsie spravat k tomu pamatniku. A mestska policia okrem toho ze dava pokuty vodicom co robi? Preco tam nejde robit poriadky? Mohol by to precitat aj ten pan poslanec co tu stale obhajuje ciganov , myslim ze sa vola Ihnat a nech ide aj on tym pijucim a bordel robiacim ciganom vysvetlit ako sa maju spravat pri hroboch,on tak rad tu vypisuje ako chodi medzi nich.
  • Stefan Baco
    Blog

    mozno by nebolo odveci vyskusat na tom

    Cassoviaringu elektrobusy v trase povodnej elektricky c. 3-. Samozrejme sa to da aj vyskusat autobusmi...:), ktore by obehavali len v tom hlavnom smere zo stanice cez Masarykovu na Moyzesku a odbockou pri starom placi (pre nakupujucich na trhu) prejst na Kuzmanyho, aby bola zastavka na rohu Florianskej pre zamestnancov z pivovaru ! Pokracovat sturovou. zastavka pre kulturpark na stanicu Myslim, ze by to mohlo odlahcit napr v centre a viac ludi by vyuzivalo MHD. Interval by mal byt kazdych 15 minut, v spicke 10. Ukazalo by sa, ci ludia vyuzivaju takuto trasu este pred rozhodnutim o IDS. Ked sa uz spomina Aupark ten by tu prevadzku v roku 2013 mohol aj zafinancovat, aby kosicania mali ten okruh zdarma, podobne ako ma tesco zdarma linku. Urcite aj navstevnici EHMK by ocenili, ze sa nemusia dohodovat s revizormi...:) A bolo by to prepojenie stanice , Tabacky, a kasarni Kulturpark bez potreby prechadzat cez krizovatky, semafory
  • Karol Labaš

    A je to!

    Pat (mesto Košice) a Mat (presnejšie Šach Mat, t.j. auPark) to spolu zvládli! Jednosmerné okruhy dokážu kritikom oklieštenia kompetencií ÚHA (Útvaru hlavného architekta), že Košice nepotrebujú túto brzdu pokroku. aupark ho plne nahradil. Dopravu v Košiciach vďaka nevhodnému umiestneniu svojej stavby rozhýbal tak, ako ešte nikto. Tých rôznorodých pracovných verzií dopravy už bolo zverejnených (aj odstránených) toľko (napr. http://www.uloz.to/10906073/ko... že vypovedajú iba o „odbornom“ tápaní a dodatočnom hľadaní najprijateľnejšieho zla. Jedným slovom vabank. Je to doslova t(r)est trpezlivosti na nás, Košičanov. Výstavbou počnúc a výsledkom končiac. Neviem, prečo Lazár s primátorom hovoria o odborníkoch v množnom čísle, keď autorom všetkého je iba jeden „odborník“ v službách auparku – Ing. Titl. V minulosti tu aj diskutoval a vášnivo obhajoval svoje diela. Dávnejšie sa odmlčal, vari po zárobku už ho verejná mienka prestala zaujímať? S Lazárom môžem súhlasiť iba s vetou: „....peniaze, ktoré sa mali (t.j. auPark v zmysle stavebného rozhodnutia) použiť na otočenie pamätníka, radšej investujeme (t.j. mesto Košice) do dopravy, čo by sme aj tak časom museli.“
    • Am I?

      A žije ešte

      náš expert? Lebo aj mne sa už zdá pridlho, čo sa vôbec neozýva. Asi by bolo vhodné, aby ľuďom vysvetlil, ako im pomôže takéto zokruhovanie, keď MHD bude obojsmerná, t.j. 2 pruhy mínus a keď sa budú chcieť niekam dostať z "nesprávneho" - protiokružného smeru, budú musieť robiť kilometre jazdy mestom navyše. Ja osobne v tom žiaden prínos nevidím, ale možno by ma pán expert presvedčil o tom, že sa mýlim. A na ten prísľub cyklotrás si tiež spomínam. Len asi tí, čo by mali na to pamätať, majú s pamäťou akési problémy.
  • jencik18
    Pol hodinu som rozmyslal, co na tento bavrh a la Kocurkovo napisat, no na toto sa ani vhodne slova nedaju najst. Uplna volovina, pan Titl by si mal zmenit meno, vratit VS titul, priznat, ze konal proti zaujmom verejnosti, podtsupit psychiatricku liecbu a odist do Mongolska navrhovat trasy mongolskych pastierov po Gobi. To iste aj vsetkym, co toto riesenie schvalia...
  • veteran
    Fascinuje ma, ako veľactený autor vizionársky predpokladal odbočku do Paškovho hotela v City Park Centre ("za slobodna" sa to kedysi volalo Mestský park), ale napríklad na odbočenie do plánovaného Bastion Office Centra na Továrenskej ulici akosi pozabudol. Asi mu došiel tuš.
  • mattyas
    Prémium
    Zjednosmernenie toho vnutorneho oranzoveho okruhu este berem ale ten cerveny, to je totalny nezmysel.. Riesenie akoby sme tu mali dopravu ako na manhattane pricom to vobec nie je v centre take strasne ani v spicke
    • Am I?

      Tiež si to myslím.

      A nechápem, keď už dva okruhy - oranžový a červený, prečo musia byť oba v rovnakom smere. Veď keby boli navzájom opačne zokruhované, autá by sa nemuseli po meste "kolotočovať". A tiež nechápem, prečo musí mať MHD vyhradený celý pruh (teda 2, lebo v oboch smeroch) pre seba.
      • wad392
        Preto je to v rovnakom smere, aby potom vodici nechceli "vybabrat so """""systemom"""" " a neisli stredom v protichodnom smere.. neschvalujem tento navrh (prečo asi na obrazku prekryli Kuzmányho?? :((( ) .. ale pri tomto rieseni je nutne mat centrum v rovnakom smere, ako okruh...
      • Karol Labaš

        Verejnoprospešné okruhy?

        Vychádzajme z toho, že jednosmerné okruhy sú vlastne vyvolanou investíciou auParku. Ten to priznáva tvrdením, že ich realizáciu chce zaplatiť (netešme sa dopredu, veď čo všetko už chcel zaplatiť?). A keď má platiť, prečo by mal uprednostniť verejnoprospešné riešenie pred najlepším riešením pre seba? Čím je daný smer vnútorného okruhu, neviem. Ale SMER vonkajšieho okruhu sa mi zdá dosť jasný. Tipujem, že tým dôvodom je náhle a nikdy nevysvetlené upustenie od výstavby jedného jazdného pruhu v smere od Palackého na Štúrovu. Keby sa v tomto smere zrealizovali pôvodne naprojektované 2 jazdné pruhy, retardér Fejova by nemusel byť vôbec alebo by plnil len kapacitne odľahčujúcu funkciu ku priamemu smeru Štúrova – Palackého, zdôrazňujem BEZ KRIŽOVANIA protismeru. Takto je smer okruhu vynútený a žiaľ Titlov „stredoeurópsky unikát“ na Fejovej nijako nerieši, ale konzervuje na večné veky. Pritom aj on sám v článku http://kosice.korzar.sme.sk/c/... upozorňuje, že ide len o dočasné riešenie a že pri realizácii jednosmerného mestského okruhu „protismer bude presmerovaný cez severný okraj centrálnej mestskej zóny.“Zaobalene sa tomu hovorí demagógia, nezaobalene klamanie. Ak sa v tejto úvahe mýlim, pán dopravný expert Titl určite rád preruší mlčanie a opraví ma, aby som nešíril demagógiu ja. Oveľa väčšou záhadou pre mňa je to, prečo sa auPark tak iniciatívne hrnie do dopravných riešení, z ktorej povinnosti by sa pri nadštandardných vzťahoch s mestom za normálnych okolností ľahko vyzul. Vonkajší okruh s výnimkou zakomponovaného výjazdu na západ do Fejovej ulice totiž prináša pre auPark v porovnaní s terajším stavom len nevýhody. Podľa nákresu totiž vjazdy do parkoviska z východu od Palackého sa stanú na jednosmernej komunikácii zbytočnými. Ak nákresu rozumiem, tak autá prichádzajúce od Furče sa do auParku dostanú iba absolvovaním vyhliadkovej jazdy okolo centra.
        • ja_osobne
          "Vychádzajme z toho, že jednosmerné okruhy sú vlastne vyvolanou investíciou auParku." Myslím, že sa dá pokojne povedať, že okruhy sú priamou objednávkou auparku. Niečo napovie aj názov súboru, pod ktorým pán jedinýdopravnýodborníkvkošiciachapr iľahlýchgalaxiách Titl ukladal vyššie odkazovaný PDF súbor na svojom počítači: C:\Documents and settings\Rok 2011\Popik jednosmerka 2011\... pre pripomenutie - René Popík: http://tv.sme.sk/v/3472/projek...

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 97 042
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 044
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 728
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 462
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 963
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 263
  7. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 034
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 763
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video