Korzár logo Korzár Košice

Diskusia k článku: Mŕtvych na košických cestách extrémne pribudlo

Na košických cestách pribúdajú tragické nehody. Počty mŕtvych oproti vlaňajšku dramaticky stúpajú.

chevron-downchevron-up
Ak chcete prispievať do diskusie, musíte byť prihlásený predplatiteľ.
Prihlásiť sa
10 príspevkov

  • wobbler

    TV: Prečo sa to stalo...

    Mne osobne chýba televízna relácia, ktorá by pomáhala vodičom, chodcom, cyklistom - poučiť sa na chybách iných. Nehody sú medializované iba bezprostredne potom, ako sa stali a so suchým konštatovaním "príčiny a miera zavinenia sa vyšetrujú". Kým to dovyšetrujú, dávno sa na tú nehodu zabudne, resp. emotívny náboj vybledne. Vážne nehody by mali byť dokumentaristicky spracované aj so závermi vyšetrovania, rekonštrukciou (animácie), súdnou dohrou, osudmi obetí, vstupmi preživších a pozostalých, apod... Malo by to výchovný charakter a o vysokej sledovanosti ani nepochybujem...
    • Alexander Barna
      Blog

      A k tomu povinna skola smyku!

      Zial, strasne malo vodicov si uvedomuje, cim sa stava auto, ked sa vymkne spod kontroly, ako sa pritom sprava, ako k tomu dojde a ako sa v hranicnych situaciach spravat. Mnoho tragickych nehod je vobec prva krizova situacia niektoreho z ucastnikov, pricom tento do poslednej chvile netusil, ze sa blizi katastrofa :-(
      • kosto_197225
        Prémium
        Ono by mozno ani nemusela byt povinna, ale hlavne dostupnejsia. V sucasnosti sa v KE da driftovat len na parkoviskach, co nie je prave legalne. Inak cermelska cesta nie je vobec nebezpecna, treba ju akurat velmi dobre poznat, alebo ist pomalsie nez normalne (hlavne v zime, su useky kde je na ceste skoro stale lad aj ked zvysok cesty je suchej, v lete tam zase zvykne byt voda). Naopak obmedzenia rychlosti na niektorych miestach su tam zbytocne nizke (lenze usek so 40kou sa naozaj neda prejst 140, aj ked si to vela ludi mysli).
        • Alexander Barna
          Blog

          S tou (ne)dostupnostou suhlasim

          Avsak povinnost by mala byt tiez. V Rakusku je to tusim tak - do pol roka od vydania vodicskeho preukazu je povinnost ju absolvovat. A urcite by som skolu smyku nezamienal s "driftovanim na parkovisku"!!! Je vyrazny rozdiel dostat vozidlo umyselne do nestabilneho (ale stale este kontrolovaneho) stavu, alebo zvladat pod dohladom instruktora situacie za hranicou fyzikalnych moznosti vozidla. Ja som tuto skolu absolvoval a verte, ze viem o com pisem. Kolkokrat si clovek vyskusa "kriticke brzdenie" - t.j. celou svojou vahou tlacit na brzdovy pedal? Garantujem vam, ze kym si toto clovek sam nezazije a nevyskusa, v krizovej situacii zarucene nevyuzije plny brzdny potencial vozidla. Alebo "trhacia plosina", ktora uvedie vozidlo do nahleho pretacaveho smyku. Je uplne nieco ine, "roztocit" si takto auto na rucnej a ine zachytavat na volante takyto smyk sposobeny vonkajsim vplyvom (v praxi aquaplaning, jazda po spinavej krajnici - nasledky velmi casto fatalne). Tu by som vyslovene dorazne varoval - ak sa niekto chodi smykat v zime na parkovisko, NEMA (!!!) skolu smyku!!! Naopak, mu casto zbytocne stupa sebavedomie a ma tendenciu riskovat... Pricom casto nezvlada ani zakladne postupy, ako sa spravat v kritickej situacii (caste machrovanie typu "nedocavy smyk zvladnem rucnou brzdou")
          • firstgame

            skola smyku

            pan Barna musim trosku oponovat v tom zmysle, ze je lepsie si nacvicit smyk na parkovisku ako si ho nenacvicit vôbec, kedze dostupnost skoly smyku u nas v KE je pokial viem ziadna. Mne osobne to uz pomohlo priamo v premavke a tym, ze som to mal odskusane a nacvicene aj reakcie prisla rychlo a automaticky. Dalsia ved je odskusat si vlastne auto a nie len smyk ako taky, pretoze kazde auto sa chova inak . To viem prave posudit na zaklade vlastnych skusenosti s viacerymi autami, ktore som mal tu cest riadit. Na druhej strane suhlasim s tym, ze skola smyku je klucova a mala by byt sucastou vycviku soferov resp. mala by sa opakovat. Môj nazor je, ze jazdit na hrane v beznej premavke je prosto extremne riziko a bohuzial takto jazdiacich ludi vidime vsetci, preto viac ako meranie rychlosti je sledovanie chovania sa soferov v premavke....podla mna je to viac o rizikovom spravani sa ako o absolutnej hodnote nameranej veliciny teda rychlosti. Ak niekto vyslovene jazdi agresivne, bezohladne urcite mieri do skupiny zapricinujucej vazne nehody.
            • Alexander Barna
              Blog
  • citronsk
    v samotnych KE vela nejazdim, ale mam pocit ze po zvyseni pokut sa isty cas jazdilo ohladuplnejsie, bolo o nieco menej arogancie (hlavne pri predbiehani) ale aj menej rychlo jazdiacich vodicov... no v poslednom case sa situacia pravdepodobne v KE kraji zas zhorsuje. Pri jazde na trase MI - KE sa vzdy najdu nejaki jazdiaci jedinci, pri ktorych sa doslova zastavuje rozum.. predbiehanie cez dvojitu ciaru zo smeru KE do Durdosika... Nedodrziavanie bezpecnej vzdialenosti.. Riskantne predbiehanie v zatackach.. No a na kopci z dvomi pruhami za Kosickymi Olsanmi v smere do Durdosika by uz fakt mohli stat tratovi komisari, lebo 150km/h do kopca tam uz nie je ziadna vynimocna rychlost... Je velmi zaujimave minat take auto, ktore v takychto rychlostiach predbieha v protismere...
  • marianhlupy

    Dávnejšie som videl

    jedného experta ktorý autom stál na križovatke Moyzesovej a Poštovej...samozrejme telefon na uchu...po naskočení zelenej na odbočenie doprava(k Pošte) pustil volant aby mohol preradiť a odbočil....v duchu som mu prial aby skončil na stlpe....ak mu je telefonovanie dôležitejšie ako bezpečná jazda nič iné si nezaslúži

Najčítanejšie na Košice Korzár

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  2. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  3. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  4. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  5. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 93 919
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 918
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 602
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 460
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 716
  6. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 5 385
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 259
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 687
SME.sk Najnovšie Najčítanejšie Minúta Video