Kolóny spôsobujú aj nesprávne nastavené zelené vlny. Napríklad Moyzesova ulica. V smere od Domu umenia k radnici vždy musím zastaviť pri Poštovej. V opačnom smere musím ísť minimálne 60 kmh, aby som stihol zelenú na križovatke Štúrova/Rastislavova/Moyzesova. Ďalej, na Triede SNP sa mi niekedy stáva, že v smere kruháč>amfik ma zastaví semafór pri Galérii alebo Novej nemocnici. (Raz sa mi stalo, že v danom smere som stál na každom semafóre). Ďalší narúšač zelenej vlny je semafór Watsonova/Němcovej smer amfik. Ten ma tiež mnohokrát zastaví.
Čo sa týka usporiadania križovatiek, tu tiež mám niekoľko postrehov. Protifašistických bojovníkov/Rooseveltova- odbočenie vľavo na Rooseveltovu je v čase špičky hojne využívané. Až tak, že ten odbočovací pruh nestačí. Celkovo, táto križovatka má mnoho nedostatkov. Električková preferencia na tomto mieste je podľa mňa nevhodná.
Ďalšia kapitola je pseudokruháč pri Jumbe. Aj bez príslušného vzdelania si to dovolím nazývať "pomsta neznámeho inziniera." Tu síce nevznikajú nejaké významné kolóny, ale je nebezpečná. Keď idem z Továrenskej na Národnú triedu, a neprejdem do pravého pruhu cez plnú čiaru, tak som nositeľom vysokého rizika dopravnej nehody.
Križovatkou pri amfiteátri sa zjavne tiež chcel niekto pomstiť motoristom. Kto nie je na hlavnej ceste a chce jazdiť opatrne (tzn. nie arogantne), v špičke má ťažkosti pri prechádzaní.
O Slaneckej radšej ani nenapíšem veľa. Len stručne- nedostatočná kapacita cesty, prakticky absentujúce vodorovné značenie atď.
Križovatka Prešovská/Sečovská, to je tiež nepodarok. Budem teraz opisovať smer od Prešova na V. Opátske. Rýchlostná cesta končí pred odbočením na Priemyselnú. Takže by nebol problém, aby sa za týmto cesta rozdelila na smer Palackého v dnešnej trase a smer Opátske by podliezol estakádu zo Sečovskej a pripojil sa na ľavej strane. Vozidlá, ktoré by nechceli ísť na Palackého, nemuseli by strácať čas v kolóne.
Čo musím pochváliť, je efekt, ktorý vznikol vystavbou protipruhu na Štúrovej. Jazdí sa tam lepšie, ale je tam jedna vec vhodná na vylepšenie. Buspruh medzi Fejovou a Južnou triedou by mohol byť kompletne zrušený. Vylepšilo by sa odbočenie na Južnú triedu. Vozidlá, ktoré chcú pokračovať na Palackého by tam ajtak nešli, pretože za Južnou triedou by sa aj tak museli vrátiť do normálneho priebežného pruhu.
Priecestie na Rampovej... Treba komentár? Asi nie, ale položím otázku. Prečo sa tam vlaky a cestné vozidlá nemôžu krížiť mimoúrovňovo?
Križovatka pri Crow aréne si zaslúži iné riešenie. S kruhový objazdpm sú problémy, to viem. Ale môže tam byť semafór, ktorý by fungoval aspoň počas rannej špičky. Keď môže väčšinu dňa blikať semafór Južná trieda/Požiarnická alebo Kuzmányho, môže aj tam.
Úvod tohto komentára som venoval zeleným vlnám. K tomu mi teraz napadla otázka. Prečo sa nepoužívajú signalizácie, ktoré ukazujú rýchlosť, ktorou treba ísť, ak nechcem na najbližšej križovatke zastaviť? Pre vodičov, ktorí poznajú vsetky dopravné zariadenia vrátane tohto, by to bola možnosť vyhnutia sa jazdy typu brzda-plyn.
A takto by som mohol pokračovať ďalej...